Jak sprawdzić reklamy konkurencji w sieci reklamowej Facebook?
Aby sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku, wystarczy wejść na stronę Biblioteka reklam Meta. Zaznacz “Wszystkie reklamy”, a następnie znajdź odpowiedni profil w polu wyszukiwania. Reklamy danej firmy zazwyczaj powiązane są z ich głównym profilem, dlatego upewnij się, że wybierasz właściwy.
Możesz przefiltrować wyświetlone reklamy na aktywne i nieaktywne, co może pomóc w czerpaniu inspiracji.
Jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku?
Może wydawać się to banalne, ale warto wyszukać nazwę firmy konkurencyjnej w klasycznej wyszukiwarce na Facebooku. Dzięki temu pokażą nam się publikacje nie tylko bezpośrednio firmy, którą sprawdzamy, ale również posty, gdzie została oznaczona. Mogą to być np. warte uwagi grupy tematyczne, czy większe profile, gdzie można wykupić reklamę.
Jak sprawdzić reklamy konkurencji w Google Ads?
Aby sprawdzić reklamy konkurencji w Google Ads, wystarczy wejść na Centrum przejrzystości reklam i wyszukać nazwę firmy. W polu wyszukiwania wybierz stronę www firmy konkurencyjnej – firmy zazwyczaj kierują reklamy na swoje główne witryny, dlatego upewnij się, że w polu wyszukiwania wybierasz właściwą.
Jak sprawdzić działania konkurencji poza ich stroną internetową?
Aby sprawdzić wyniki wyszukiwania, które nawiązują do firmy konkurencji, ale wyniki były pozbawione ich oficjalnej strony użyj hasła:
related:nazwa firmy -stronafirmy.pl
Polecenie “related:” pokaże wyniki powiązane z nazwą firmy.
Użycie ” – ” oraz bezpośredniego adresu url danej firmy odejmie ją z wyników.
Możesz też użyć prostego hasła, ale odjąć adres firmy, jak poniżej:
Takie działanie może pokazać Ci wspomnienia o firmie konkurencyjnej na innych stronach, a dzięki temu poznasz fora, portale i inne witryny, które mogą przydać się do analizy i zaczerpnięcia inspiracji.
Jak sprawdzić widoczność firmy konkurencji w wyszukiwarce Google?
Jeśli Twoja firma jest naprawdę duża, a strona www jest aktywna od dłuższego czasu, możesz spróbować przeprowadzić analizę z firmami konkurencji również w Google Trends. Dzięki temu sprawdzisz ilość wyszukiwań haseł związanych z firmą i wiele innych ciekawych wskaźników, które pomogą Ci w analizie.
Po więcej wpisów tego typu zapraszam na zakładkę Marketing.