Jak zwiększyć zasięg w social media? Tworzenie grupy odbiorców dla firm

Jak zwiększyć zasięg w social media?

Każdy chciałby zwiększyć zasięg np. na FB, aby docierać do coraz większej liczby osób. Problemem jest jednak to, jak to zrobić?

zasięg w social media

Na podstawie lat doświadczenia w pracy z klientami, postanowiłem zebrać najlepsze metody zwiększania zasięgu i podzielić się nimi tutaj. Czasem naprawdę niewiele potrzeba, by Twój profil zaczął żyć!

Jak zwiększyć zasięg w social media?

Czy Facebook ucina zasięg organiczny? (zasięg organiczny – darmowy, generowany poprzez interakcje odbiorców z postem) Odpowiedź brzmi: jeszcze jak! Ma w tym oczywiście swój interes, gdyż marki zainteresowane docieraniem do większych grup potencjalnych klientów, będą płacić coraz większe sumy, by to osiągnąć. Czy jedynym wyjściem z tej sytuacji jest płatna reklama? Odpowiedź brzmi: nic bardziej mylnego, lecz nie jest to wykluczone.

Zdobywanie zasięgów w social media staje się coraz trudniejsze i często sam start nowego profilu potrafi trwać bardzo długo, zanim pojawią się na nim odbiorcy, zainteresowani tematem. W takim przypadku płatne promocje mogą okazać się zbawienne, gdyż mogą pomóc nadać impetu. Nie należy jednak przesadzać z kwotą przeznaczoną na pierwsze kampanie reklamowe, gdyż przyzwyczaimy portal do tego, że nie szczędzimy grosza na rozwój naszego profilu, a lada dzień zacznie skrupulatnie ucinać zasięgi, byśmy ciągle trzęśli dla niego sakiewką. Wszystko z wyczuciem, jak to mówią!

Kampanie reklamowe sprawdzają się również wtedy, gdy chcemy po prostu, by nasz post zobaczyło więcej osób. Najmocniej przydaje się to w trakcie tworzenia akcji społecznych lub ogłaszania ważnych informacji, związanych z marką.

Niekiedy sam Facebook kusi nas chwytliwym hasłem o ogromnym zaangażowaniu odbiorców pod naszym postem, które po zapłaceniu paru dolców, może poszybować prosto na orbitę! 

jak zwiększyć zasięg na facebooku

Czy to chwyt marketingowy? Zapewne tak. Czy mówi prawdę? W większości przypadków – tak. Wiadomo, że każda duża marka stosuje chwyty, które mają skłonić nas do skorzystania z ich oferty. Zbyt dużo osób jednak uważa, że Facebook to zło wcielone, które próbuje wycisnąć z nas ostatnie pieniądze. Ten komunikat działa w większości przypadków i odpowiednie ustawienie promocji danego posta potrafi niekiedy przynieść jeszcze lepsze wyniki, niż obiecywane.

Jak zwiększyć zasięg w social media za darmo?

Zwiększanie zasięgu w sposób organiczny to zabieg, który sprawdza się we wszystkich social mediach. To logiczne, że treści angażujące duże grupy odbiorców, będą promowane przez sam portal, by zdobyły jeszcze większy zasięg. Niektórzy nazywają to viralami. Ja staram się już unikać tego stwierdzenia, gdyż już dzisiaj do sieci trafia tyle treści w postaci filmów, czy zdjęć, że coś viralowego ma różny wydźwięk w różnych miejscach, ale to temat na osobny artykuł.

Content marketing – przykłady dla małych i wielkich firm!

Zaangażowane grupy odbiorców są również korzystne dla firm, które wykorzystują social media, jak dodatkowy format sprzedaży swoich produktów lub usług.

Co to znaczy zaangażowane grupy odbiorców? Nie ma na to jednego wskaźnika, ani prostej odpowiedzi, ale im więcej ogólnej interakcji z naszym profilem, tym lepiej. Najciekawszą formą są oczywiście komentarze użytkowników, gdyż dzięki nim możemy rozpocząć rozmowę, a im takich więcej, tym mocniej nasze posty są promowane przez sam portal. Dużo aktywności świadczy o zainteresowaniu tematem, więc warto zwiększyć zasięg takim treściom, aby wygenerowały jeszcze więcej ruchu.

Jak zwiększyć zasięg? Zbuduj zaangażowaną grupę odbiorców!

Aby zbudować zaangażowaną grupę odbiorców, musisz publikować angażujące treści. Najlepsze są posty, które skłaniają do polemiki w komentarzach, lecz trzeba uważać, by nie były to treści nacechowane negatywnie. Dobrym tego przykładem mogą być posty polityczne, które w większości przypadków tworzą niezłe burze zaciekłych między sobą komentarzy. To nigdy nie wróży dobrze, pomimo dużego zasięgu. Negatywne fale komentarzy może i podnoszą wskaźniki, ale dzielą ludzi i nie skłaniają do zapamiętania profilu z dobrej strony.

Posty tego typu to jedynie jeden z przykładów, który pomoże Ci wykreować własną ścieżkę zwiększania zasięgu w social media. Każda grupa odbiorców cechuje się we własny sposób, dlatego najlepszą metodą na tworzenie angażujących treści jest eksperymentowanie i kreatywne podejście do tematu.

Ludzie mają już dosyć typowo reklamowych postów, które jedynie zachwalają jakiś produkt lub usługę. Nam potrzeba historii, zaangażowania i przede wszystkim ludzkiego podejścia! Social media powstały, by łączyć ludzi, dlatego marki muszą zachowywać się jak ludzie, jeśli chcą osiągnąć najlepsze wyniki.

Jeśli masz problem z pomysłem na treści do publikacji, to zadaj sobie 2 proste pytania – “Po co ktoś miałby obserwować mój profil i jaką wartość przekazuje ludziom?”

Szukasz zespołu, który zacznie tworzyć treści zwiększające zasięg w social media Twojej firmy/marki? Zapraszamy DO KONTAKTU!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *