Wideo zaproszenie na webinar to nieodłączny element kampanii reklamowej Twojego eventu. Dlaczego wideo zaproszenie na webinar jest takie ważne?
Pomimo tego, że właśnie czytasz ten tekst, to jednak wideo przyciąga największą uwagę odbiorców w sieci.
Odpowiednio wytargetowane wideo zaproszenie na webinar potrafi zdziałać w tym temacie cuda.
Zalety korzystania z wideo zaproszenia na webinar:
- Jest treściwe w najważniejsze informacje, dzięki czemu skupiasz uwagę odbiorców na tym, co dla Ciebie najcenniejsze w promocji
- Jest wykonane w najwygodniejszej formie dla użytkownika, którą może obejrzeć na komputerze, ale też urządzeniu mobilnym
- Jest mniej kłopotliwe przy wykonaniu, niż mogłoby się to wydawać!
- Przede wszystkim przynosi świetne wyniki kosztów reklamy!
? Prostota realizacji
Idziemy kreatywnie, czy celujemy w prostotę? Na to pytanie musisz odpowiedzieć osobiście! Z doświadczenia wiem, że jeśli pomysł wideo zaproszenia na webinar ma być kreatywny, to najlepiej sprawdzą się tutaj metafory lub odniesienia do popkultury.
Przykładowo:
- Scena z filmu odegrana w nawiązaniu do Twojej branży
- Stereotypy danej branży / zawodu przedstawione w przekoloryzowany sposób
- Odniesienia do codziennego życia i przedstawienie omawianych dalej problemów
Wideo zaproszenie na webinar musi być jednak treściwe i konkretne, tym bardziej kiedy celujemy z naszą kampanią do grupy, która jest np. starsza. Oczywiście, jeśli masz kreatywny pomysł na realizację filmu reklamowego, który równie dobrze mógłby wylądować w kinach – śmiało! Eksperymentowanie to nieodłączny element budowania marketingu marki.
Przykładowe proste wideo zaproszenie na webinar:
Jednak ludzie mają różne poczucie humoru i poglądy, a Twój gag, który dla przykładu nawiązuje do obecnej sytuacji politycznej, może zamiast świetnych wyników i rozgłosu, przynieść świetną wpadkę wizerunkową.
Przykładowe wideo zaproszenie na webinar:
Postaw na przekaz, który zrozumie Twój odbiorca. Wielu moich klientów miało opory do nagrywania zaproszenia na webinar telefonem, który trzymali w ręku podczas przechadzki po biurze. Po zobaczeniu wyników reklamowych szybko zmieniali zdanie.
Pokaż się od tej ludzkiej strony, którą skojarzy ze swoją sytuacją Twój widz.
? Napisy
Wideo zaproszenie na webinar bez napisów, to nie reklama Twojego eventu. To gadająca głowa, która o czymś opowiada. Mnóstwo ludzi przegląda internet bez włączonego dźwięku w telefonie. Szkoda tracić ich zainteresowanie! Dodaj napisy do swojego wideo zaproszenia, a przyciągniesz ich uwagę na dłużej.
Pamiętaj, że Twoje wideo musi być naprawdę ciekawie zrealizowane, jeśli chcesz, by ktoś obejrzał je z dźwiękiem, a napisy i tak w takiej sytuacji nie zaszkodzą!
? Dźwięk
Powiedzmy, że zainteresowałaś/eś potencjalnego odbiorcę swoim wideo zaproszeniem na webinar na tyle mocno, że odtworzył je z dźwiękiem. Dla takich sytuacji warto zadbać o jego jakość.
Jeśli masz możliwość użycia mikrofonu krawatowego będzie świetnie!
Jeśli nie posiadasz mikrofonu zewnętrznego, to ten w Twoim telefonie zapewne również się nada. Te małe cacka są w końcu projektowane tak, by było nas słychać nawet w ciężkich warunkach. Spróbuj z niego skorzystać jednak w ostateczności 😉
? Jak się przygotować?
Światła, kamera, akcja! Ale co powiedzieć do tej kamery?
- Skupienie uwagi
Aby przyciągnąć uwagę potencjalnego odbiorcy, musisz na początku najlepiej się z nim utożsamić. Przedstawić problem, który może go dotyczyć. W końcu chcesz zareklamować event, który rozwiąże ten problem.
Warto skorzystać ze stwierdzeń:
- Czy podobnie jak ja, też mierzysz się z problemami branży X…
- Zapewne wiesz, czym jest X, ale…
- Jeśli jesteś X, to zatrzymaj się na chwilę…
- Problem nr 1, problem nr 2, problem nr 3 – zapewne wiesz, o czym mówię…
Ten punkt jest najważniejszy, gdyż pierwsze sekundy kontaktu z Twoją reklamą przesądzą o obejrzeniu jej dalej, dlatego postaraj się dopieścić ten fragment najmocniej!
- Rozwinięcie tematu
Skoro już masz uwagę odbiorcy, to warto rozwinąć delikatnie temat, aby zaciekawić go jeszcze trochę. Pokaż, że problem, o którym mówisz też dotyczył Twojej osoby, dzięki czemu zbudujesz poczucie wzajemnego zrozumienia.
Możesz skorzystać z haseł:
- Ja też kiedyś tak myślałem, ale…
- W naszej firmie robiliśmy niestety podobnie do czasu gdy…
- Znaleźliśmy jednak rozwiązanie tego problemu!
- Przedstawienie biografii
To ten moment, kiedy musisz pokazać zaufanie do Twojej osoby. Najlepszą na to metodą jest przedstawienie krótkiej biografii i rekomendacji poprzednich klientów. Legitymizacja Twojej działalności będzie tutaj kluczowa, bo zaraz na stronie zapewne poprosisz odbiorcę o dane, dlatego pokaż mu kim jesteś, czym się od lat zajmujesz i kto Ci już zaufał.
- Agenda webinaru
Tutaj najlepiej w formie krótkich haseł pokaż zarys tematu, który omawiasz na webinarze. Hasła jednak muszą być “clickbait-owe”, aby nie stracić zainteresowania.
Przykładowo:
- Case study klienta za milion dolarów…
- 10 powodów, by zacząć korzystać z X…
- Ryzyko w branży X, o którym nie mówi się zbyt często…
- Zaproszenie
Mamy już przedstawiony problem, skupione zainteresowanie odbiorcy, zbudowane filary zaufania, omówione, co będziesz opowiadać na webinarze, więc pozostało bezpośrednio pokierować odbiorcą do celu.
Proponuję korzystać z bezpośredniej formy zaproszenia:
- Zarezerwuj miejsce na stronie!
- Wejdź na stronę poniżej i wypełnij formularz!
- Zapisz się już dzisiaj, by nie przegapić okazji!
? Potrzebujesz pomocy przy realizacji
wideo zaproszenia na Twój webinar?
Zapraszam do kontaktu!
Na wszystkie pytania chętnie odpowiem
i doradzę w ustaleniu szczegółów – KLIKNIJ TUTAJ.