Wideo Marketing – 8 powodów, dla których musisz z niego skorzystać

Czy warto korzystać z wideo na stronie?

To był pełny rok rewolucji wideo dla marketerów. Według statystyk 63% firm zaczęło stosować marketing treści filmowych. Spośród tych 82% firm uważa, że marketing wideo jest ważną częścią ich strategii. Filmy postępują szybko i osiągną nowy poziom szybciej, niż nam się wydaje. Ten trend jest podsycany przez 83% firm, które uważają, że marketing wideo zapewnia im efektywny zwrot z inwestycji.

Marketing wideo jest niewątpliwie jednym z najnowszych dodatków do zestawu narzędzi promocyjnych. Nadal możesz mieć wątpliwości. Czy naprawdę warto rozważyć wykorzystanie filmów do promowania swojej firmy lub produktu? Czy masz wystarczająco dużo zasobów, aby tworzyć i wykorzystywać treści filmowe w swoim marketingu?

Odpowiedź jest prosta: tak, warto. Nie tylko dlatego, że wszyscy to robią, ale także dlatego, że wideo jest jednym z najbardziej wszechstronnych i dochodowych narzędzi marketingu cyfrowego.

Oto 8 powodów, dla których powinieneś już teraz korzystać z marketingu filmowego.

Wideo zwiększa konwersje i sprzedaż

wideo marketing to lepsza konwersja

Dzięki filmom możesz zarobić poważne pieniądze. Dodanie filmu o produkcie na stronie docelowej może zwiększyć liczbę konwersji o 80%.

Wideo może również prowadzić bezpośrednio do sprzedaży. Badania pokazują, że 74% użytkowników, którzy oglądali film instruktażowy na temat produktu, kupiło go później. Lepiej zacznij tworzyć ekscytujące filmy o produktach już teraz!

Jeśli się nad tym zastanowić, skuteczność wideo nie jest aż tak zaskakująca. W końcu wzrok jest naszym najbardziej dominującym zmysłem. Większość informacji przekazywanych do naszego mózgu ma charakter wizualny. Więc jeśli już zdjęcia mogą znacznie zwiększyć zaangażowanie, wyobraź sobie, co ruchome obrazy w postaci filmu mogą zrobić dobrego dla Twojej firmy.

Filmy pokazują wielki zwrot z inwestycji (ROI)

83% firm twierdzi, że wideo zapewnia dobry zwrot z inwestycji. Mimo że produkcja wideo nie jest jeszcze najłatwiejszym ani najtańszym zadaniem, to się opłaca. Poza tym, narzędzia do edycji wideo online są stale ulepszane i stają się bardziej dostępne. Nawet Twój smartfon może już robić całkiem przyzwoite filmy.

Kolejną dobrą wiadomością jest to, że Twoje filmy nie muszą być idealne.

Liczy się treść! Najnowsze badania pokazują, że użytkownicy są zniechęcani filmami, które nie wyjaśniają wystarczająco działania produktu lub usługi. Niska jakość i zły projekt nie miały prawie tak dużego znaczenia. Można śmiało powiedzieć, że film jest jak pizza – kiedy jest zły, nadal jest całkiem niezły!

wideo marketing zwiększa ROI

Filmy budują zaufanie

filmy budują zaufanie odbiorców

Zaufanie to podstawa konwersji i sprzedaży. Budowanie zaufania powinno być celem samym w sobie.

Cała koncepcja content marketingu opiera się na zaufaniu i tworzeniu długoterminowych relacji. Przestań sprzedawać i pozwól ludziom przyjść do Ciebie, dostarczając im interesujących i przydatnych informacji. Nie mógłbym tego powiedzieć lepiej niż Mark Schaefer, dyrektor wykonawczy Schaefer Marketing Solutions:

Nowa era wymaga skupienia się na zapłonie, a nie tylko na treści, na zaufaniu, nie tylko na ruchu, a także na elitarnych odbiorcach, którzy rozpowszechniają i popierają twoje treści.

Wideo to przyszłość! Treści wideo mogą nas zaangażować i wywołać emocje, a kiedy mówimy o elitarnych ludziach na widowni, YouTuberzy stali się najpotężniejszą postacią w mediach społecznościowych, promującą Twoją markę. Jeśli więc poważnie podchodzisz do content marketingu, musisz również poważnie podchodzić do wideo.

Filmy promocyjne również mogą budować zaufanie. Niektórzy konsumenci wciąż sceptycznie podchodzą do kupowania produktów i usług w Internecie, ponieważ obawiają się oszustw. Skuteczne filmy marketingowe przedstawiają Twoje produkty w formie konwersacyjnej. To stwarza poczucie indywidualnego podejścia i dlatego 57% konsumentów twierdzi, że filmy dały im większą pewność zakupu online.

Google uwielbia filmy

Film pozwala wydłużyć czas spędzany przez użytkowników w witrynie, dlatego dłuższa ekspozycja buduje zaufanie i sygnalizuje wyszukiwarkom, że Twoja witryna ma dobrą treść. Masz 53 razy większe szanse na pojawienie się jako pierwszy w Google, jeśli masz filmy osadzone w swojej witrynie. Ponieważ Google jest właścicielem YouTube, nastąpił znaczny wzrost wpływu filmów na pozycję w wyszukiwarce.

Pamiętaj, aby zoptymalizować swoje filmy na YouTube pod kątem SEO. Napisz ciekawe tytuły i opisy. Dodaj link z powrotem do swojej witryny, produktów i usług. Daj potencjalnym klientom drogę do zrobienia następnego kroku. Poznaj świat interaktywnych filmów, aby jeszcze bardziej zachęcać do akcji.

wideo a pozycjonowanie

Wideo jest lubiane przez mobilnych użytkowników

Wideo jest lubiane przez mobilnych użytkowników

Filmy i urządzenia mobilne idą w parze. 90% konsumentów ogląda filmy na telefonie komórkowym. Od trzeciego kwartału 2013 r. Liczba wyświetleń filmów na urządzeniach mobilnych wzrosła o ponad 233%. YouTube informuje, że konsumpcja wideo z urządzeń mobilnych rośnie o 100% każdego roku, ponieważ ludzie lubią oglądać filmy w ruchu, a liczba użytkowników smartfonów rośnie.

Google informuje nas również, że użytkownicy smartfonów dwa razy bardziej, niż widzowie telewizyjni i 1,4 razy częściej niż widzowie komputerowi, odczuwają osobiste połączenie z markami, których treści wideo lub reklamy wyświetlają na swoich urządzeniach.

Rozwój mobilnego wideo oznacza, że marki muszą być wrażliwe na osobiste doświadczenia użytkowników smartfonów. Na przykład daj im lepszy wybór w zakresie treści wideo, które konsumują.

Marketing wideo może wyjaśnić wszystko

Wprowadzasz na rynek nowy produkt lub usługę? Utwórz film, aby pokazać, jak to działa. 98% użytkowników twierdzi, że obejrzało film instruktażowy, aby dowiedzieć się więcej o produkcie lub usłudze. Dlatego 45% firm korzystających z marketingu wideo stwierdziło, że ma wideo wyjaśniające na swojej stronie głównej. Spośród tych firm 83% stwierdziło, że ich film wyjaśniający na stronie głównej był skuteczny.

Próbujesz wyjaśnić trudną koncepcję? Twórz animowane wideo. Animacja może ożywić koncepcje, których nie potrafi tekst ani spotkanie na żywo. Poza tym nudne gadające głowy nie już wystarczą, by przebić się przez konkurencje. Animowane wideo to idealne połączenie rozrywki, nostalgii i prostoty.

Potrzebujesz Animacji 2D? Zapraszam do KONTAKTU!

wideo poradniki są efektywne

Filmy angażują nawet najbardziej leniwych kupujących

Filmy angażują nawet najbardziej leniwych kupujących

Filmy są doskonałym narzędziem do nauki, ale również bardzo łatwe do konsumpcji. Dzisiejsze życie jest zbyt zajęte, aby mieć czas na czytanie długich opisów produktów lub zagłębianie się w usługi. Współczesny klient chce zobaczyć produkt w akcji. Preferencje wideo to jedna z najważniejszych sił napędowych wykorzystania wideo w marketingu treści.

Marketing wideo może przyciągnąć szerokie grono odbiorców i działa na wielu poziomach. Nawet najbardziej leniwi odbiorcy mogą stać się klientami. Upewnij się, że celujesz nie tylko w oczy, ale także w uszy potencjalnego klienta. Twoja przewaga konkurencyjna zyskuje podwójną moc!

Filmy zachęcają do udostępniania w serwisach społecznościowych

W 8. corocznym raporcie branży marketingu mediów społecznościowych Michael Stelzner stwierdził, że 60% marketerów społecznościowych korzystało z treści wideo w 2015 r., A 73% wszystkich respondentów planowało z nich korzystać w 2016 r. I na pewno to zrobili.

Sieci społecznościowe promują również treści wideo za pomocą nowych funkcji. Facebook uruchomił filmy 360, transmisje na żywo i relacje Instagram wprowadził 60-sekundowe filmy oraz relacje, Twitter ma Periscope. YouTube to druga najpopularniejsza sieć społecznościowa na świecie.

Jednak w kontekście mediów społecznościowych twórcy muszą pamiętać, że ludzie dzielą emocje, a nie fakty. 76% użytkowników twierdzi, że udostępniłoby markowy film znajomym, gdyby był zabawny. Twórz zabawne filmy zachęcające do udostępniania w serwisach społecznościowych. Emocji nie można się przeliczyć na ROI, ale udziały społecznościowe mogą zwiększyć ruch na Twojej stronie, a to już pierwszy krok do zostania klientem.

Potrzebujesz WIĘCEJ informacji na temat filmu? Chcesz przejrzeć moje FILMOWE portfolio? A może przejdziesz od razu do KONTAKTU?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *