Odzyskaj spokój

Odzyskaj spokój i po prostu oddychaj…

spokój

Jak się uspokoić? 🤔

Stres dotyka dziś wszystkich. Nasze życie tylko przyspiesza… Lista skutków, które wywołuje ciągłe życie w stresie jest bardzo długa, a brak działań w obrębie eliminowania go z naszego życia jedynie zaostrza objawy i dolegliwości – niekiedy nawet do nieodwracalnych poziomów. Warto jednak pamiętać o swoim zdrowiu!

Spokój to wybór! 🎭

Pamiętaj, by zaglądać na tę stronę zawsze, gdy tylko potrzebujesz chwili oddechu – chwili, by się uspokoić, a teraz poczytaj o odpowiednim oddychaniu i korzyściach, jakie za sobą niesie – mam nadzieję, że pomoże!

Dodaj ją do zakładek/ulubionych, by nie zapomnieć!

Dzięki ćwiczeniom redukcji stresu takim jak np. odpowiednie techniki oddechu obniżamy napięcie, które odczuwamy w naszym coraz szybszym życiu, zwiększamy zdolność samoakceptacji i koncentracji uwagi. Na początku może wydawać Ci się to dziwne lub po prostu głupie, ale co Ci szkodzi spróbować? To w końcu ćwiczenia, jak każde inne!

😌 Usiądź wygodnie i znajdź wewnętrzny spokój

Brakuje tu tylko dziwnych kadzidełek i szamana w masce, prawda? Tak sobie żartuję, ale wracając do konkretów – pozycja w jakiej się znajdujesz je równie ważna, co technika, którą wykonujesz. Możesz leżeć plackiem lub siedzieć po turecku, byleby było Ci wygodnie przy nabieraniu pełnych wdechów do płuc.

🖐 Skup się wyłącznie na spokoju ciała

Zapomnij na chwilę o tym wszystkim, co Cię otacza. Teraz liczy się tylko oddychanie i Twoje palce u stóp! Tak, dobrze czytasz. No, chyba że nie masz stóp – w takim razie przepraszam najmocniej, ale musisz po prostu skupić się na reszcie elementów swojego ciała. Ja zaczynam od jego najmniejszych elementów. Dla przykładu ja staram się najpierw skupić na palcach i próbuję je “wyłączyć”. Nie ruszam nimi. Chcę, aby “zasnęły”. Maksymalny relaks!

Następnie przejdź dalej, czyli weź na warsztat całe dłonie, przedramiona itd. – zapewne już rozumiesz, o co mi chodzi. Postaraj się “wyłączyć” po kolei swoje ciało. Pamiętaj, że jesteś jedynie jego opiekunem i to jak ono się czuje, w głównej mierze wpływa na Twoje samopoczucie, więc zrób mu dobrze i pozwól się wyłączyć!

💨 Skup się na oddechu

Obserwuj pomarańczową kropkę i skup się teraz wyłącznie na oddechu. Twoje ciało jest już wyłączone, więc jedyne, czego mu teraz potrzeba, to powietrze. Nie chodzi tylko o jego ilość, ale również sposób, w jaki je wprowadzasz i wyprowadzasz. Nie śpiesz się, bo to teraz Twoje 5 / 10 / 15 min. Ćwiczenie nie zadziała po trzech szybkich wdechach, bo jakaś pomarańczowa kropka dyktuje Ci tempo! Za chwilę zapomnisz o niej całkowicie i znajdziesz swój rytm, który po kilku minutach pozwoli Ci się w pełni uspokoić.

🌿 Spokój, to powrót do natury

Jeśli masz taką możliwość, to spróbuj zrobić sobie spacer. Nie musi być długi i szybki. Na początek wystarczy nawet kilka minut. Jeśli masz blisko do lasu lub parku, to jeszcze lepiej! Dzięki oddychaniu odpowiednią techniką na świeżym powietrzu odzyskasz spokój, który pozwoli Ci na chwilę wyrwać się od zmartwień, które zostawisz w swoich czterech ścianach. Po powrocie z takiego spaceru będziesz inną osobą!


Na razie to tyle!

Strona ta jest ciągle aktualizowana, dlatego możesz spodziewać się tu niedługo dodatkowych treści, które pozwolą Ci odnaleźć wewnętrzny spokój.

Masz pytania lub po prostu chcesz się skontaktować?
Zapraszam DO KONTAKTU!