Logo dla firmy Contenta Inwestycje
Logo dla firmy Contenta Inwestycje to minimalistyczny projekt, który miał na pierwszy rzut oka tłumaczyć, czym zajmuje się firma, a dodatkowo pasować obecnym trendom.
Logo dla firmy – minimalizm
Minimalistyczne logotypy są w dzisiejszych czasach mocno pożądane. Firmy coraz częściej odchodzą od skomplikowanych wzorów. Firmy odnoszące sukces często mają wspólną cechę: mają unikalne, proste, inteligentne logo. Najważniejszym zadaniem logo jest pomaganie klientom i potencjalnym klientom w identyfikacji Twojej firmy i dlatego najlepsze loga są proste.


Pomyśl tylko, ile logotypów możesz rozpoznać w życiu codziennym! Loga służą jako przypomnienie, że Nike było marką, która wyprodukowała Twoje buty, lub że Apple jest powodem, dla którego czytasz to na MacBooku. Wyjątkowy, prosty i elegancki – od wielu lat są to kluczowe elementy doskonałego projektu graficznego. W rzeczywistości podobnie jak inne normy kulturowe, wzornictwo często podąża za trendami. Preferencje klientów i rynku z czasem się zmieniają, dlatego ważne jest, aby zrozumieć trendy, zanim zdecydujesz np. na re-branding marki.


Ciekawym faktem na temat słynnych logotypów, takich jak Nike, czy Apple, jest to, że większość z nich nie zaczęła się minimalistycznie. W przypadku wielu głównych marek zmiana logo była znacząca. Oznacza to, że nawet jeśli masz już logo swojej firmy, masz okazję je ulepszyć, tak jak zrobiły to firmy-giganty z przeprojektowaniem własnego. Chociaż łatwo jest pomyśleć, że wiele z tych zmian wynika z trendu minimalizmu, należy pamiętać, że minimalizm trwał znacznie dłużej niż wiele innych trendów, a dobry designer nigdy nie powie, że potrzebujesz bardziej złożonego logo.
Logo dla firmy Contenta Inwestycje – filozofia

Contenta Inwestycje jest firmą, która już na stronie głównej opisuje swoje wartości, czyli rozwój, uczciwość, kompetencje, doświadczenie, stabilność, otwartość, bezpieczeństwo. To właśnie wokół nich starałem się obracać podczas projektowania logo.
Schludna, chuda czcionka pojawia się w dwóch rozmiarach. Większym rozmiarem obdarzona jest sama nazwa firmy “Contenta”, która znajduje się najwyżej, aby pozwolić odbiorcom na kojarzenie marki właśnie z tą nazwą. Poniżej znajduje się człon “inwestycje”, który nawiązuje do branży firmy.
Z ostatniej litery “A” w nazwie Contenta wychodzi przedłużenie, które symbolizuje branżę, a oba budynki mają różną wielkość, aby zobrazować skalę i możliwości firmy, która obsługuje duże nieruchomości, ale również też małe.
Bezpieczeństwo, które gwarantuje firma Contenta Inwestycje, zobrazowane jest linią, która otula całe logo. Linia bezpieczeństwa rozpoczyna się od nazwy firmy, zahacza o przedstawienie branży, a następnie podąża wzdłuż członu “Inwestycje”. Dodatkowo podkreśla to troskę, jaką obdarzany jest klient. Zakończenie linii przy literze “i” jest zwieńczeniem drogi, jaką podążają doświadczeni przedstawiciele firmy, oraz zamknięciem tematu logo od A do Z.

Potrzebujesz nowe logo? Zapraszam do przejrzenia reszty mojego graficznego portfolio lub bezpośrednio do kontaktu!