Jakie konta social media wybrać?

Coraz więcej firm tworzy własne konta social media!

Niektóre robią to fenomenalnie, inne wręcz przeciwnie. Nie jesteś pewny swoich umiejętności korzystania z social mediów, nie chcesz ryzykować wizerunku swojej firmy? Warto w takim razie zwrócić się o pomoc do ekspertów w tej dziedzinie. Na rynku mamy coraz więcej agencji social media, które znają się na temacie!

Jeśli jednak nie potrzebujesz pomocy i chcesz delikatnych wskazówek na temat wyboru konta social media to idealnie! Znajdziesz tu kilka podstaw o social mediach w biznesie.

Facebook

firmowy facebook

No kto by się spodziewał! Facebook zdominował rynek marketingu i jest jednym z najlepszych narzędzi do pozyskiwania klientów. Co go wyróżnia? Możliwości! Mamy do dyspozycji przede wszystkim targetowanie odbiorców. Możemy ustawić dokładnie gdzie, komu i w jakim wieku będę wyświetlać się nasze posty. To jednak dopiero wierzchołek góry lodowej tego co możemy wybrać.

Łatwy sposób płatności to również klucz do sukcesu Facebooka. Tak jak inwestuje się w reklamy w TV, tak również na facebookowe reklamy są przeznaczane miesięcznie miliony dolarów! Tylko tutaj odbiorca jest precyzyjnie określony na podstawie jego zachowań w internecie, dlatego mamy większą szansę, że zostanie naszym klientem.

prowadzenie firmowego facebooka

Możemy tu publikować zdjęcia oraz filmy naszych produktów, a opisy postów tworzyć w kilku językach na raz. Odpowiadać na pytania klientów i tworzyć dla nich ankiety, prowadzić transmisje na żywo z wydarzeń i wiele, wiele więcej!

YouTube

prowadzenie firmowego kanału YouTube

Król wideo we własnej osobie. Jego jedyną dużą konkurencją jest Vimeo, które również często wykorzystywane jest przy promocji produktów lub firm. To co wyróżnia YouTube to przede wszystkim liczba użytkowników.

Często będziemy w stanie stworzyć większą więź z klientem dzięki kanałowi na YouTube, niż w innych social mediach. Google ciągle stara się ułatwić użytkownikom YouTube kontakt ze sobą. Komentarze to często miejsca wielu interesujących dyskusji, a emocjonujące spoty i reklamy stały się kluczem w marketingu wielu ogromnych firm. YouTube to już nie tylko śmieszne koty, ale potężne narzędzie w budowaniu marki

Instagram

prowadzenie instagrama

Do dziś nie jest w pełni wykorzystywany, a to właśnie tam uciekają użytkownicy, którzy mogą stać się klientami. Wygodny sposób użytkowania to coś, co ludzie pokochali w Instagramie. Budowanie społeczności również tutaj wymaga czasu. Patrząc na rozwój tego portalu można śmiało powiedzieć, że ma szansę przegonić swoją konkurencję już lada dzień w efektywności zasięgów.

prowadzenie firmowego instagrama

Jest najlepszym narzędziem do targetowania swoich treści dla młodszego pokolenia. Również osoby starsze, idąc z duchem czasu pojawiają się na Instagramie, dzięki czemu mogą stać się naszymi klientami.


LinkedIn

prowadzenie firmowego LinkedIn

LinkedIn to bardzo niedoceniana przez wielu platforma. Jest to zupełnie inny rodzaj social media, niż przykłady wymienione wcześniej. Tam liczą się sensacje, boskie zdjęcia i śmieszne filmy, natomiast na LinkedIn jest bardziej… Elokwentnie!

Jest to portal nastawiony głównie na poważne dyskusje, prezentowanie siebie z jak najlepszej biznesowej strony, szukanie pracy lub pracowników, a przede wszystkim tworzenia networkingu wokół marek. Jeśli Twoja firma ma poważny charakter lub szukasz wykwalifikowanych pracowników to LinkedIn może okazać się strzałem w dziesiątkę.


Reszta platform

W internecie istnieje jeszcze mnóstwo platform na których warto by prezentować swoją firmę. Każda z nich rządzi się własnymi prawami i choć często są do siebie podobne, to każda ma swój charakter i swoich odbiorców. Wymienione wyżej social media to podstawa w marketingu internetowym. Które z nich wybierzesz zależy tylko od Ciebie. Pamiętaj jednak, żeby nie ograniczać się do 1 platformy, gdyż tak jak ze wszystkim – kiedyś przyjdzie na nie pora i ich lata świetności przeminą. Wtedy zamiast ratować się z tonącego okrętu przeskoczysz tylko na inny pokład.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o wymienionych narzędziach lub o innych możliwościach promocji w internecie z użyciem social mediów kliknij w przycisk poniżej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *