Jak zmienić swoje życie? 9 prostych wskazówek

Jak zmienić swoje życie – podstawy

Jak zmienić swoje życie na lepsze? – Pierwsze kroki, które pomogły mi w wieku 20 lat prowadzić 2 firmy, mieć czas na związek, rodzinę, znajomych i rozrywkę. Jeśli ja dałem radę, to Ty również sobie poradzisz! Możesz przelecieć przez wszystkie słowa i powiedzieć, że są tu same banały, które nic nie wnoszą, albo zacząć wprowadzać je w życie i z czasem osiągać coraz więcej.

Jak zmienić swoje życie na lepsze? Zacznij od małych kroków. Czasami proste nawyki i rutynowe ćwiczenia mogą zdziałać cuda. Nie wystarczy tylko powtarzać „potrafię” lub „wszystko jest możliwe”. Nie jest! To jest dobre dla trenerów motywacyjnych. Życie to mnóstwo przeciwności i przeszkód, których czasem (bardzo często) nie można ominąć. Jak możesz coś zmienić w swoim życiu? W tym filmie pokażę kilka prostych wskazówek, które pomogą Ci w smutnej podróży zwanej życiem.

Jak zmienić swoje życie? Zacznij od CIAŁA!

jak zmienić swoje życie - ciało

Zaczniemy od ciała. Dlaczego? Jeśli pewien element silnika w samochodzie nie działa, to cała maszyna nie pojedzie. Co jednak zrobić, kiedy to całe auto nie jest zadbane?

Ciągłe zmęczenie i brak energii?

Zadbaj o odpowiednią ilość snu. Lepiej jest wcześniej wstać i być bardziej produktywnym, niż zarywać nocki i czuć się okropnie następnego dnia.

😴

Wody nigdy za wiele!

Pijąc regularnie unikniesz:

  1. bólów głowy
  2. złego trawienia
  3. efektu zmęczenia
  4. senności
  5. braku apetytu

🚰

Nie głodź się!

Jedzenie to paliwo do działania! Jeśli zaczniesz odpowiednio się odżywiać – zauważysz efekty. Gorzej się myśli z pustym żołądkiem, ale nie przejadaj się, bo Twoja produktywność spadnie jeszcze mocniej.

🍽️

Prysznic to lekarstwo na brak energii

Ciężki dzień w pracy, a nadal masz trochę do zrobienia? Weź zimny prysznic, a Twoje ciało dostanie kopa energii.

🚿

Wieczorne spacery to złoty środek

Dodatkowa dawka ruchu przed snem, nie dość, że pobudzi Twój układ trawienny, to dodatkowo będzie Ci się lepiej spało, dzięki dotlenieniu organizmu. Nie należy jednak przesadzać z jego intensywnością, aby podniesione tętno nie przeszkadzało w zaśnięciu.

🗺️

Jak zmienić swoje życie – krok 2 to UMYSŁ

jak zmienić swoje życie - umysł

Rozdział wcześniej wspominałem o silniku w samochodzie. Mózg to jednocześnie nasz silnik, jak i organ, czyli zwykły element naszego ciała. Pomimo tego, że nie jest mięśniem, to da się go wyćwiczyć, a odpowiedni trening sprawi cuda. Nie wierzysz? Pozwól, że spróbuję Cię przekonać!

Nie mów wszystkim!

Jeśli chcesz zmienić coś w swoim życiu, to po prostu to zrób. Jeśli jednak tego nie zrobisz i nikt nie będzie wiedział o Twoim celu, odczujesz mniejszą presję ludzi, którzy wiedzieli o Twoich planach. Za celami najlepiej przemawiają czyny, nie słowa!

🤫

Zły nastrój?

Spróbuj zmienić np. muzykę, której słuchasz. Częste słuchanie smutnych kawałków może powodować negatywne efekty na Twoim samopoczuciu. Może to również działać odwrotnie. Przesyt energicznej muzyki również uszczupli Cię po pewnym czasie z energii. Pokombinuj z tym, aby znaleźć coś, co pomoże Tobie.

😔

Lepszy sen i humor następnego dnia?

Nie dotykaj telefonu 30 min przed snem i po przebudzeniu. PRzestaniesz oszukiwać swój mózg blaskiem ekranu, że nadal jest jasno, co poprawi jakość snu, a z rana zanim przeczytasz nieprzyjemne tytuły na Facebooku, będziesz mieć lepszy humor!

📵

Rób przerwy!

Dobra przerwa to również część dobrej pracy. Jeśli nie możesz znaleźć 5 min na przerwę, to potrzebujesz więcej niż 5 min.

Wszystko po kolei!

Jeśli chcesz zmienić swoje życie, daj sobie na to czas. Rewolucje nie działają. Chcesz rzucić palenie, schudnąć lub zmienić coś innego? Nie forsuj wszystkiego na już, bo efekty przyjdą znacznie później. Cierpliwości!

📝

Znajdź CZAS

jak zmienić swoje życie - czas

Najcenniejszy aspekt naszego życia to czas.

Nikt nie wie, ile go jeszcze zostało dla każdego z nas, dlatego warto zadbać o jego prawidłowe wykorzystanie. Co rozumiem przez “prawidłowe”? Efektywne! Aby dobrze nim zarządzać, trzeba poświęcić kilka chwil i na przykład przeczytać ten tekst do końca!

“Zacznę od poniedziałku”

Przedkładanie planów na później coraz mocniej odwleka Cię od ich wdrożenia w życie. Zaczynasz rozmyślać nad nimi “czy warto, “może zacznę jutro”. Podjęcie decyzji i działania “z miejsca”, “od tak” zwiększy Twoją pewność siebie i zmotywuje do tego, by w końcu zacząć!

🤔

Nie odkładaj nic na jutro!

Chcesz być bardziej efektywny? Ustalaj sobie krótsze terminy. Podświadomie zwiększysz obroty.

Wstawanie wcześnie

Co to daje i jak zacząć wstawać wcześnie?

Zalety wstawania wcześnie:

  • Nikt nie dzwoni
  • Nikt nie hałasuje
  • Nikt Ci nie przeszkadza
  • Masz więcej czasu na pracę
  • Więcej czasu dla siebie później

Jak zacząć wstawać wcześnie?

  • Ustaw budzik każdego dnia o 10 min wcześniej
  • Zrezygnuj z opcji “drzemka” raz na zawsze
  • Zacznij kłaść się spać po prostu wcześniej
  • Nie sprawdzaj social mediów z samego rana
  • Szklanka wody lub więcej tuż po przebudzeniu

Za mało czasu dla siebie?

Zrób listę tego, co robisz w ciągu dnia/tygodnia i wykreśl niepotrzebne. Na pewno coś się znajdzie! Serial lub gry mogą poczekać.

🎮

WSKAZÓWKI

Najważniejsze porady za Tobą. Zostały wskazówkami, które powinny również przełożyć się diametralnie na Twoje życie. Szczególnie ostatnia! Gdybym dał ostatnie słowa na samym końcu tego tekstu, to nikt ich by nie przeczytał, dlatego z tego miejsca chciałbym podziękować Ci za wytrwałość i przypomnieć, że trzymam kciuki za Twój sukces! Pamiętaj, że zależy on tylko od Ciebie! Ostatnie strony do przeczytania i leć działać. Powodzenia!

Zapisuj wszystkie swoje ważne myśli i pomysły

Czy w formie notatek, czy w zeszycie. Nigdy nie wiesz, kiedy będziesz potrzebować tych informacji lub jak one mogłyby zmienić Twoje życie, a zapomnieć łatwo!

🖊️

Próbuj nowych rzeczy

Skąd masz wiedzieć, co tak naprawdę chcesz robić w życiu, skoro nie testujesz wszystkich możliwości? Postaraj się przezwyciężyć wewnętrzny strach i zacznij próbować nowych smaków życia, a znajdziesz coś, co kochasz.

🧭

Małe cele – wielkie efekty!

Ćwicz swoją silną wolę i stawiaj sobie małe wyzwania. Tydzień bez czekolady i fastfoodów, 2 tygodnie codziennego treningu, wieczór z książką przez miesiąc. Możliwości jest mnóstwo, a każdy spełniony cel to cegiełka w Twojej pewności siebie i silnej woli. Nie przejmuj się, gdy potkniesz się o któryś ze schodków, bo jeszcze dużo ich przed Tobą!

✌🏻

Chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat pracy nad sobą?
Sprawdź tę STRONĘ.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *