Jak rozwinąć profil na Instagram? 11 wskazówek!

Jak rozwinąć Instagram?

Jak rozwinąć Instagram, aby zwiększyć zasięgi, a przede wszystkim liczbę obserwujących? Oto kilka prostych wskazówek, które warto wcielić w życie, jeśli dopiero zaczynasz.

Chcesz wiedzieć, jak prowadzić firmowy Instagram? <– Kliknij


prowadzenie firmowego instagrama dwaha hubert hurban

1. Linki na Instagram

Piszę o tym na samym wstępie, gdyż wiele osób o tym ciągle zapomina! Instagram nie ma możliwości klikania publikowanych linków (jedyny wyjątek to link w biografii profilu), dlatego warto zwracać uwagę, przy kopiowaniu opisu, by nie wklejać tam linków, gdyż po pierwsze – one nie działają, po drugie – wygląda to mało profesjonalnie w oczach odbiorców Instagrama.

2. Odpowiadanie na komentarze

Odpowiadanie na komentarze jest również bardzo ważne dla aktywności profilu. Dodatkowe „lajkowanie” komentarzy również przekłada się na pozytywny wynik. Dla Instagrama najważniejsza jest pierwsza aktywność po opublikowaniu nowych treści, więc po wrzuceniu nowego zdjęcia, bądź filmu należy przez pierwsze 10/15 min odpowiadać i lajkować nowe komentarze.

Nie muszą to być rozbudowane odpowiedzi. Instagram tak samo rozpatruje długie wiadomości, jak zwykłe odpowiedzi z jedną emotikonką.

3. Hashtagi

Hashtagi powinno się wrzucać np. po „zabiegu z 3 kropkami” lub w komentarzu.

Przykład:

OPIS ZDJĘCIA
.
.
.
#HASHTAGI

Opis jest wtedy bardziej czytelny dla odbiorców i przyjemniejszy w odbiorze.

Jak rozwinąć Instagram? To proste!

prowadzenie instagrama

4. Opisy zdjęć i filmów

Opisy również powinny skłaniać odbiorców do aktywności w postaci komentowania. Pytania w stylu „a Wy jak dziś ćwiczycie?”, „Lubicie ćwiczyć w poniedziałki?”, „Jaka jest Wasza motywacja do treningu?” powinny przynieść pozytywne efekty. Przyzwyczaj odbiorców do własnego stylu pisania. Jeśli lubisz długie opisy (do czego zachęcam), to znajdą się ludzie, którzy chętnie Cię zaobserwują. Niektórzy natomiast wolą krótkie, proste wpisy, dlatego znajdą się i tacy, których zainteresujesz.

5. Oznaczanie

Oznaczanie osób ze zdjęć w opisie również daje pozytywne efekty zasięgowe. Jeśli ktoś z obecnych osób na fotografii bądź filmie, posiada konto na Instagramie, to warto je zawsze oznaczyć i na zdjęciu i napisać o tym w opisie, dodając „@” i wpisując nazwę użytkownika. Taka osoba może wrzucić Twoje zdjęcie na relację, a wtedy zobaczy je znacznie więcej osób.

6. Kobiety i Instagram

Według statystyk to właśnie kobiety na zdjęciach i filmach przynoszą lepsze efekty zasięgowe, dlatego zachęcamy, jeśli jest taka możliwość, by to właśnie płeć piękna częściej występowała w publikowanych treściach.

instagram

7. Godziny publikacji

Godziny, w których najlepiej publikować nowe treści to albo wczesne godziny poranne do 10:00, oraz godziny wieczorne, najlepiej po 17:00. Reguła ta różnie działa w weekendy, gdyż wtedy ludzie są zaangażowani w różnych porach.

Warto również pamiętać, by eksperymentować z godzinami publikacji.

Każda grupa docelowa ma w sobie coś wyjątkowego, na co warto zwracać uwagę (np. konta poświęcone świeżo upieczonym mamom najlepiej konwertują w późnych godzinach, gdyż wtedy ich maluchy śpią).

8. Filmy na Instagram

Filmy przynoszą lepsze efekty zasięgowe, lecz nie wolno zapominać o publikowaniu zdjęć. Zbyt częste publikowanie samego video przyniesie negatywne efekty. Można zachować statystykę 3/4 zdjęcia na 1 film.

9. Lokalizacja

Należy pamiętać również o określaniu lokalizacji przy publikowaniu. Wpłynie to pozytywnie na promowanie profilu dla osób lokalnie. Mnóstwo osób sprawdza codziennie relacje lub publikowane treści właśnie po hashtagu lub geotagu lokalizacji swojego miasta.

Jak rozwinąć Instagram samemu?

facebook

10. Relacje

Relacje również powinny posiadać znacznik lokalizacji i jeden z wysłanych wcześniej hashtagów. Widgety lokalizacji i hashtagów można zmniejszyć do niezauważalnych przez odbiorców rozmiarów, a nadal będą działały.

W relacjach również warto oznaczać osoby występujące na zdjęciu/filmie.

11. Zaangażowanie

Ankiety w postaci pytań angażujących w proste odpowiedzi, podobne do wcześniej wymienionych, to również znak dla Instagrama, że warto promować profil. Przykład:
„Jak Wasz dzisiejszy trening?”, odpowiedzi: Super!!! / Słabo 🙁


hubert hurban awatar

Hubert Hurban

YouTube | Instagram | LinkedIn | TikTok

Dodaj komentarz