Jak przedstawić firmę w internecie? To nie jest wcale takie trudne!

Jak przedstawić firmę w internecie? – zasada 5W marketingu

Jak przedstawić firmę w internecie? To nie jest wcale takie trudne!

jak przedstawić firmę w internecie

Jeśli dopiero planujesz wejść na głębokie wody online marketingu, chcesz zacząć od stworzenia strony internetowej i szukasz informacji o tym, jak przedstawić firmę w internecie, to dobrze trafiłeś. Jeśli już posiadasz stronę, której potrzeba odświeżenia i powiewu współczesnych trendów, również znajdziesz tu przydatne informacje. Poświęcając kilka minut na naukę “zasady 5W marketingu”, możesz zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy, ale przede wszystkim znacznie więcej zyskać.

Kto? (Who?) 

To jest najważniejsze pytanie z zasady 5W, ponieważ wszystkie pozostałe odpowiedzi będą do niej nawiązywać. Aby skutecznie promować się na rynku, musisz się na początku przedstawić, aby potencjalny klient wiedział, z kim rozmawia. Od lat nakłaniam klientów, aby prezentowali swoją firmę nie tylko, jako logotyp, ale również własną twarzą i nazwiskiem. Sam jestem przykładem tworzenia marki na podstawie siebie samego. Ludzie są bardziej skłonni zaufać żywemu człowiekowi niż samej usłudze skrywanej wyłącznie za nazwą i logo.

Dowiedz się, czym jest Dobra identyfikacja wizualna – i co ją wyróżnia?

Co? (What?)

Co robi Twoja firma? Jaki problem rozwiązuje? Jaką prowadzi usługę? Opisz to, czym się zajmujesz! Postaraj się umieścić najważniejsze informacje, których potencjalny odbiorca może szukać w krótkiej, minimalistycznej formie, a do szczegółów przejdziesz później lub na innej podstronie. Nie marnuj czasu czytelnika, a zwiększysz swoje szanse na pozyskanie klienta. Podziel ten dział na kategorie, które będą odsyłać do konkretnych informacji, jeśli nie zmieścisz wszystkiego w schludnej formie na jednej stronie.

Gdzie? (Where?)

Wiemy już, kto i co, ale brakuje odpowiedzi na pytanie “gdzie?”. Co z tego, że znajdziesz w Google najlepszy zakład fryzjerski w Gdyni, skoro mieszkasz w Warszawie? Opisz dokładnie lokalizację swojej firmy lub chociaż miasto, w którym stacjonujesz, jeśli nie masz stałej siedziby. Precyzyjne dane, dotyczące wjazdu lub piętra w budynku, na którym znajduje się Twoje biuro stanie się atutem, który może przesądzić o pozyskaniu klienta. Informacje o parkingu również staną się cenne. Im więcej przydatnych wskazówek, tym lepiej. Warto wykorzystać do tego działu mapy Google – odbiorcy dużo łatwiej zorientują się, gdzie znajduje się Twoje biuro, gdyż będą mogli powiększyć widok lokalizacji lub od razu wyznaczyć trasę, aby do Ciebie dojechać.

Kiedy? (When?)

Kiedy Twoja firma jest otwarta? Kiedy klienci będą mieli możliwość skorzystania z Twoich usług? Kalendarz z wolnymi terminami będzie wielkim udogodnieniem dla odbiorców. Warto skorzystać również z Google moja firma. Osoba, która znajdzie Twoją wizytówkę firmy, będzie mogła sprawdzić, w jakie dni masz otwarte i do której pracujesz. Wizytówka Google umożliwia również dodanie informacji o świętach i ewentualnych dniach wolnych, co może być kluczowe w niektórych branżach. 

Dlaczego? (Why?)

Dlaczego potencjalny klient chciałby tego, co masz do zaoferowania? Dlaczego mieliby wybrać Twoją firmę lub usługę? Co Ty i Twoja firma macie do zaoferowania, co różni się od konkurencji? Jaka jest Twoja unikalna oferta sprzedaży lub co wyróżnia Cię na tle konkurencji? Nie musi to być wielka filozofia, gdyż większość firm oferuje podobne usługi, ale np. – 10% w porównaniu do ceny na rynku, lepsza komunikacja z klientem dzięki supportowi czynnemu 24/7, albo rabat za skontaktowanie się poprzez formularz na stronie.


Jak przedstawić firmę w internecie? Analiza grupy docelowej

Ważne jest również to, jak będziesz promować stronę internetową swojej firmy? Czy będzie to reklama w Google, czy na Facebooku? Zanim jednak do tego przejdziesz, musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań, które pomogą Ci osiągnąć najlepsze efekty.

#1: Kim jest mój odbiorca?

marketing online

To pytanie stanowi podstawowy element strategii marketingowej. Im bardziej szczegółowa jest Twoja odpowiedź, tym bardziej skuteczne mogą być Twoje treści. Oznacza to identyfikację wszystkich osób, które mogą stać się Twoimi klientami. Zbadaj, jakie są ich potrzeby i motywacje, jakie informacje będą dla nich pomocne i co powinni wiedzieć przed podjęciem decyzji o zakupie.

Zacznij odpowiadać na to pytanie, tworząc osobowości oraz streszczenie idealnego klienta. O tych przydatnych fikcjach informujemy klientów, potencjalnych klientów, a nawet tych, którzy zdecydowali się na rozwiązanie innej marki.

Pamiętaj, że jednym z kluczowych aspektów znajomości odbiorców jest to, kto nie jest odbiorcą.

#2: Czego szuka mój odbiorca?

Dowiedz się, czego chcą i potrzebują Twoi odbiorcy, badając słowa kluczowe i zapytania. Zapytania wyszukiwarek są bezpośrednim wyrażeniem tego, co jest najważniejsze dla potencjalnego klienta. Jak ujął to Dan Blumenthal: „kontent marketing jest tym, czego szukają wyszukiwarki internetowe”. Jeśli twoje treści nie odpowiadają potrzebom, to nie jest to kontent marketing.

Istnieje mnóstwo świetnych narzędzi, które pomogą Ci w tych badaniach. Tymi, które mogę polecić, są przede wszystkim Planer słów kluczowych od Google (wystarczy się zalogować na konto Google, aby móc z niego korzystać), Keywordtool.io oraz Wordtracker.com

#3: Kiedy publikować?

Ważną częścią „kiedy publikować” jest konsekwencja. Ustaw planowanie postów, wpisów na blogu itp. według harmonogramu, który umożliwi Ci publikowanie tylko wysokiej jakości treści systematycznie. Lepiej mieć niezwykle cenny tygodniowy przegląd niż codzienny płytki post.

#4: Gdzie powinienem publikować i promować?

Jeszcze rok temu było to proste pytanie. Publikuj na swoim blogu, promuj w social media, z których korzystają Twoi odbiorcy. Istnieją przekonujące argumenty, które przemawiają za publikowaniem bezpośrednio na innych platformach, a nie wyłącznie na Twojej stronie internetowej. Na przykład długi post na LinkedIn może ładować się szybciej na urządzeniach mobilnych, ułatwić odbiorcom czytanie i udostępnianie oraz zapewnia szczegółową analizę tego, kto angażuje się w treść.

Dowiedz się Jakie konta social media wybrać?

facebook

Wielu marketingowców uważa, że ​​sensowne jest publikowanie treści natywnie np. na LinkedIn oraz Facebooku, zamiast próbować ograniczyć ruch z powrotem do posta na blogu. Upewnij się tylko, że Twoje wezwanie do działania w publikowanych treściach prowadzi do następnego kroku w Twojej witrynie.

#5: Dlaczego moi odbiorcy powinni robić to, co chcę?

Omówiliśmy, czego chcą Twoi odbiorcy – treści wysokiej jakości, które pomogą im rozwiązać problem. To, czego chcesz, to konwersja, która prowadzi do przychodów. Dlaczego Twoi odbiorcy powinni podjąć działania, które chcesz?

Twoi odbiorcy poczują się zainspirowani do robienia tego, co chcesz, jeśli:

  • Następny krok jest jasno określony (np.” Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej ”).
  • Następny krok jest prosty i logiczny (Nie wymagaj od odbiorcy podawania wszystkich danych od razu. Pytanie o numer telefonu tuż po wejściu na stronę może od razu przesądzić na naszą niekorzyść).
  • Określisz drogę, którą odbędą (np. proces zakupu na Twojej stronie).

#6: Jak zmierzyć sukces?

SEO

Solidna strategia marketingowa działa od mierzalnych celów. Powinieneś wiedzieć, do czego dąży każda kampania, wyrażona w wymierny sposób. Chodzi Ci o ruch na stronie, o liczbę zakupów? Dotyczy to także kampanii na najwyższym poziomie. Nawet jeśli Twoim celem jest podnoszenie świadomości marki, znajdź dane, które to odzwierciedlają. W takim przypadku może to być wzrost wyszukiwań związanych z marką, większy ruch w witrynie lub zbieranie obserwujących w mediach społecznościowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *