Jak mieć więcej klientów?

Jak mieć więcej klientów? To pytanie spędza sen z powiek głównie właścicielom małych firm, ale niekiedy też tych największych.

Jak zdobyć więcej klientów w dzisiejszych czasach marketingu online może okazać się łatwiejsze, niż myślisz! Internet daje nam całą paletę możliwości, tylko jak z niej korzystać, by zdobyć nowych zainteresowanych?

Jak mieć więcej klientów? Pozwól im się znaleźć!

Nikt nie przepada za reklamami np. w tej formie, którą serwuje telewizja. Szansa na to, że transmitowana reklama trafi do odpowiedniego odbiorcy, który zainteresuje się nią i stanie się klientem, jest, ale bardzo mała. Taka praktyka sprawdza się dużym firmom, które transmitując reklamy w telewizji, walczą o rozpoznawalność marki, a nie stricte pozyskanie klienta.

Internet pozwala potencjalnemu klientowi na znalezienie tego, czego szuka właśnie w tym momencie, w którym tego potrzebuje. Marketing online pozwala na mniej nachalne reklamowanie swojej marki, co przełoży się na zwiększenie liczby klientów.

Pozwól im się znaleźć! Zacznijmy od miejsc, w których potencjalny nowy klient znajdzie Twoją firmę.

Strona WWW

Strona internetowa, to więcej klientów?

Dobra strona internetowa to więcej klientów.*

Strona WWW to Twoja wizytówka w sieci. Liczy się dobre pierwsze wrażenie, więc optymalizacja witryny pod kątem designu, ale przede wszystkim SEO, to podstawa. Dużo osób popełnia błąd, tworząc swoją stronę internetową, od początku tylko pod względem wizualnym, aby odbiorca po wejściu poczuł mityczny “efekt wow!”. Schludnie poukładane zdjęcia, mnóstwo ciekawych plug-inów, które animują wszystko na stronie, może zrobić wrażenie, ale co z tego, jeśli witryna przez to ładuje się okropnie długo, co szybko odrzuca odbiorców, ale też praktycznie nie można znaleźć jej w sieci, bo ma mało treści i sam Google indeksuje ją w swoim rankingu wyszukiwania bardzo nisko, przez to, że jest źle zoptymalizowana?

Nie potrafisz stworzyć strony internetowej samodzielnie? Na rynku jest obecnie mnóstwo firm, które świadczą takie usługi za skromne kwoty (pamiętaj jednak, że mała cena zazwyczaj nie idzie w parze z jakością!), albo znajdź kreator stron www, który pozwoli Ci na utworzenie witryny w sposób prosty, niczym układanie klocków LEGO.

SEO strony

Jak mieć więcej klientów? Zadbaj o SEO strony!

Optymalizacja witryny pod kątem, jakim spoglądają na nią wyszukiwarki (np. Google), będzie strzałem w dziesiątkę. Zadbaj o:

Szybkość ładowania – optymalizacja treści

Zmniejsz rozmiar lub format treści takich jak obrazy, lub filmy, aby zajmowały jak najmniej miejsca, dzięki czemu będą się szybciej ładować.

Lepsze SEO – schludna struktura strony

Zadbaj o poprawne nagłówki, które będą katalogować teksty na Twojej stronie. Zacznij od najważniejszego (h1) i resztę posegreguj według ich “wagi” na stronie. Nagłówek h1 powinien zawierać najważniejsze informacje, dotyczące Twojej strony i tego, co można na niej znaleźć. Nagłówki typu h2 mogą odpowiadać za kategorie Twojej oferty. Nagłówki poniżej h2 będą segregować resztę tekstu Twojej strony.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat SEO? Kliknij!

Słowa kluczowe – pozwól się znaleźć

Skorzystaj z narzędzi, które pozwolą Ci przygotować treści na stronie, których potencjalni klienci mogą wyszukiwać. Podstawowym jest oczywiście Keyword planner od Google, ale są również alternatywy typu Keyword Tool. Stań się na moment klientem i pomyśl, co mógłby wyszukiwać w internecie, by znaleźć właśnie Twoją firmę. Sprawdź, które z podanych propozycji słów kluczowych najbardziej pasują do Twojej firmy i wykorzystaj je przy przygotowywaniu treści na stronę.

Ps. Im jej więcej, tym lepiej! Google lubi, gdy witryna ma dużo treści, ale też nie przesadzaj i ułóż go w czytelny sposób, aby nie zalać odbiorców ścianą wyrazów po wejściu na stronę!

Blog

Blog – edukuj swoich odbiorców

Jeśli się naprawdę na czymś znasz, to również potrafisz to komuś wytłumaczyć od A-Z. Pisanie artykułów na stronę firmy okaże się korzystne, gdyż nie dość, że wyszukiwarki będą miały, co pokazywać Twoim odbiorcom, to oni również będą zadowoleni z faktu, że ktoś w końcu wytłumaczył problem, z którym się mierzą, a dzięki temu mogą stać się Twoimi klientami.

Prowadzisz restaurację? Nic nie stoi na przeszkodzie, by podzielić się super przepisem na kurczaka w curry na blogu! Masz zakład naprawczy? Opisz, jak wygląda proces naprawy pewnych elementów, aby klient zrozumiał też, co będzie się działo np. z jego autem, gdy trafi do Ciebie. Artykuły również pokazują, że znasz się na rzeczy, a to przekłada się na wizerunek specjalisty w danej dziedzinie. 

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat pisania w Internecie? Kliknij!

Kampanie reklamowe

Kampanie reklamowe – Twoi klienci szukają właśnie Ciebie

Kiedy już Twoja strona spełnia wszystkie podstawowe aspekty i potencjalny odbiorca będzie mógł znaleźć na niej dobrej jakości treści, to warto pomyśleć o reklamach. Płatne kampanie reklamowe to idealny pomysł na dotarcie do nowych ludzi. Tutaj znowu musisz wczuć się w rolę swojego klienta i zastanowić się, jakich haseł mógłby szukać, by trafić właśnie na Twoją reklamę.

Prowadzisz gabinet dermatologiczny w Gdyni? Ustaw kampanie reklamowe na potencjalne hasła typu “trądzik”, “przebarwienia skóry” oraz po prostu “dermatolog Gdynia” i ustaw lokalizację na swoje miasto. Ludzie zazwyczaj wyszukują swoje dolegliwości, ale również mogą od razu szukać pomocy specjalisty.

Social media

Social media – bądź blisko swoich klientów

Miliony ludzi korzystają codziennie np. z Facebooka. Pokaż im się również tam! Dobierz odpowiednie social media do swoich odbiorców. Zobacz, co będzie dla Ciebie lepsze – profil na Facebooku, na Instagramie, a może na obu platformach? Kombinuj również z treścią, którą publikujesz. Zadaj sobie proste pytanie – po co ktoś miałby obserwować mój firmowy profil? Czy zrzesza on fanów pewnej dziedziny, a może dostarcza ciekawych faktów lub porad? Zadbaj o to, by Twoi odbiorcy mieli jakąś korzyść ze śledzenia Twojej firmy w internecie. Dbaj o regularne publikacje i miły kontakt z klientem. Ludzie tak, jak w prawdziwym życiu, tak w internecie również lubią być miło traktowani 🙂

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat social media? Kliknij!

Kampanie reklamowe social media

Mówiliśmy już o reklamach w Google. Tam klienci trafiają na Twoją reklamę, kiedy wyszukują danego hasła. W kampaniach reklamowych w social media możesz trafić do kogoś w oparciu np. o jego zainteresowania. Możliwości tutaj jest kosmicznie dużo! Jeśli jest to dla Ciebie nowość i nie masz pojęcia, jak się do tego zabrać, to polecam zainwestowanie w usługi specjalistów lub edukowanie się w tej dziedzinie, zanim stracisz 100 zł na reklamę na Facebooku, która nie przyniesie efektów i powiesz, że to nie działa. Mogło to zabrzmieć dość ostro, ale niejednokrotnie spotkałem się już z bardzo negatywnymi komentarzami na temat reklam w social media od osób, które kiedyś tego spróbowały z marnym skutkiem i dziś boją się dać im kolejną szansę. Kampanie reklamowe social media to przyszłość! Dzięki nim możesz dotrzeć do tysięcy, a nawet i milionów osób (w zależności od Twojego budżetu), które mogą stać się Twoimi klientami.

Podstawy mamy już za sobą. Teraz wypadałoby zabrać się do pracy! Spróbuj opisanych wyżej metod, daj im trochę czasu na rozkręcenie, edukuj się w ich działaniu, analizuj efekty, wprowadzaj zmiany i zdobywaj nowych klientów, czego z całego serca Ci życzę!

Podaruj mi swój e-mail, aby otrzymywać świeże wpisy.





    Dodaj komentarz