Ile kosztuje prowadzenie facebooka dla firm, to jedno z haseł, które staje się popularniejsze z dnia na dzień.

Prowadzenie facebooka coraz bardziej popularne!
Wiele firm chce zacząć być widoczną w sieci. Facebook jest obecnie najmocniejszym narzędziem do marketingu internetowego, lecz nie wszyscy wiedzą, jak go używać w 100%. Powinno się wtedy zgłosić o pomoc do agencji social media, która zna się na temacie.
Często małe błędy popełniane w internecie przez firmy zostają w pamięci klientów na długo. Wpadek w sieci nie brakuje, dlatego nie warto ryzykować i zaufać ekspertom w prowadzeniu firmowego profilu na Facebooku, tym bardziej że jego algorytm ciągle się zmienia.
Chcesz dowiedzieć się, jak przedstawić firmę w Internecie? SPRAWDŹ!
Ile kosztuje prowadzenie facebooka?
Idealnej wyceny nigdzie nie znajdziemy, gdyż każde zlecenie na prowadzenie fanpage jest inne. Różnią się przede wszystkim obowiązki spełniane przez agencję social media. Można natomiast wycenić prowadzenie fanpage na podstawie kilku kryteriów. W tym tekście dowiesz się na jakie elementy zwracać szczególną uwagę i czego mniej więcej oczekiwać od agencji social media w przyszłości.

Prowadzenie facebooka to wiele czynników
Przede wszystkim musimy mieć co publikować i jak to opisać. Agencja social media powinna móc się zająć tym zadaniem, lecz trzeba to wcześniej ustalić. Dobry fanpage nie istnieje bez autorskich zdjęć i grafik. Są one podstawą w dobrym marketingu internetowym. Trzeba wcześniej ustalić, czy agencja social media ma wykonywać grafiki, czy będą one dostarczane przez firmę. Wszystko musi trzymać się standardów identyfikacji wizualnej lub księgi znaków, dlatego nie można ot, tak publikować losowych zdjęć, bo po przykładowym zasłonięciu naszego awatara i nazwy, klienci nie rozpoznają, skąd jest dany post, a nie o to nam chodzi!
Sprawdź moją ofertę graficzną i portfolio!
Filmy górują na portalach społecznościowych
dlatego są dobrze promowane przez samego Facebooka. Niejednokrotnie jeden film przynosił dla firmy lepsze efekty niż dziesiątki napisanych postów. Przygotowanie takiego filmu nie jest prostym zadaniem, dlatego należy się dowiedzieć, czy agencja social media ma taką możliwość.
Relacje na żywo z eventów są również mocno promowane przez Facebooka. Ktoś je jednak musi obsługiwać. Żadna relacja nie będzie cieszyć się dużą oglądalnością, jeśli będzie wyglądać jak postawiona gdzieś w kącie sali kamera, której nikt nie obsługuje i nie prowadzi narracji. No, chyba że mówimy o relacjach z koncertów, ale to inna bajka 😉

Komentarze i wiadomości prywatne
Aby zbudować społeczność wokół marki ,trzeba utrzymywać i nawiązywać kontakt z odbiorcami. Im mniejszy fanpage tym mniej roboty, ale wraz ze zwiększającą się liczbą komentarzy rośnie odpowiedzialność za odpowiedzi oraz odpisywanie na wiadomości. Tym bardziej jeśli jest to fanpage sklepu, gdzie setki osób dziennie potrafią pisać w związku z przykładową reklamacją. W umowie musi zostać jasno zawarte, kto jest odpowiedzialny za odpowiedzi na fanpage. Nie każda agencja social media będzie mogła odpisywać na specjalistyczne pytania w wiadomościach prywatnych przykładowej firmy z systemami hydraulicznymi.
Ile kosztuje prowadzenie Facebooka? – Kampanie reklamowe.
Miliony inwestowane w reklamy telewizyjne nikogo nie dziwią, ale kwoty przeznaczane na kampanie reklamowe na Facebooku często już dziś są wielokrotnością tych liczb. Dlaczego? Reklamy na Facebooku trafiają do indywidualnego odbiorcy. Możemy wybrać do kogo i gdzie ma trafić nasza treść, w jakim wieku ma być odbiorca, a nawet system operacyjny, którego używa, a paleta możliwości na tym się nie kończy! Reklama w TV po prostu leci. Może potencjalny klient ją obejrzy, może nie.
Na Facebooku sami wybieramy swoich klientów. Prawie najważniejszym aspektem, który determinuje to jak efektywna ta reklama będzie to budżet, jaki jesteśmy w stanie na nią przeznaczyć. Nie jest to jednak wszystko! Na efektywną reklamę na Facebooku składa się wiele innych czynników, o których dobra agencja social media powinna wiedzieć i umieć je wykorzystać. Tworzenie kampanii reklamowych to dodatkowy obowiązek, który jest często dodatkowo płatny, lecz nie zawsze.

Cel prowadzenia facebooka firmy
Na samym początku jednak musimy zadać sobie pytanie, jaki jest cel pojawienia się naszej firmy na Facebooku. Chcemy zachęcić potencjalnych klientów do naszej marki, albo zbudować społeczność wokół produktu, czy może relacjonować na bieżąco wydarzenia z naszych ekscytujących delegacji po świecie? Jasno określony cel prowadzenia fanpage to podstawa, gdyż dzięki temu będziemy mieli wgląd na kierunek, który chcemy osiągnąć.
Określenie grupy docelowej naszego fanpage’a oraz celu, który chcemy zrealizować na pewno pomoże w pracy agencji social media oraz nam w wyborze takowej. Możliwe też, że nasza firma nie potrzebuje “cool” postów, ale powagi i konkretnego podejścia do klienta. Jest również możliwe, że firma nie musi być w ogóle na Facebooku, bo mogłoby to wpłynąć na jej wizerunek nie w sposób, który był zamierzony.
Ile kosztuje prowadzenie facebooka? Podsumowanie
Ile kosztuje prowadzenie Facebooka, zależne jest od ilości obowiązków, które spoczną na barkach osoby lub agencji social media za to odpowiedzialnej.
Potrzebujesz pomocy z social media? Zapraszam DO KONTAKTU!