Grafik zdalny – 5 powodów, dla których warto go zatrudnić

Grafik zdalny staje się coraz popularniejszym zawodem, gdyż zapotrzebowanie na content marketing ciągle rośnie. Dlaczego warto go zatrudnić lub jak kto woli – podpisać z nim umowę?

grafik zdalny

🏢 Grafik zdalny to niższy czynsz za biuro

Mniej osób w biurze, to redukcja kosztów jego utrzymania.

♺ Zredukujesz koszty sprzętu, materiałów biurowych i rachunków zużycia

Grafik zdalny zazwyczaj posiada już potrzebne do wykonywania jego pracy narzędzia takie jak np. Photoshop, czy Tablet graficzny.

💸 Znacznie mniejsze koszty umowy

W zależności od podpisywanej umowy, ale większość grafików zdalnych wystawia fakturę VAT i samemu opłaca ZUS i resztę składek, co będzie dla Ciebie dużą redukcją kosztów.

👁 Grafik zdalny to więcej perspektyw

Grafik zdalny zapewne współpracuje z wieloma klientami. Daje to większe perspektywy rozwiązywania problemów i spojrzenia na projekty.

🖐🏼 Większy zespół

Redukując koszty, możesz pozwolić sobie na współpracę w wieloma pracownikami zdalnymi.

To oczywiście nie jest wyczerpująca lista. Niezależnie od tego wszystkie powody zdalnego zatrudniania można podzielić na 3 grupy:

  • Korzyści finansowe pracy zdalnej – niższe koszty, tańsi pracownicy z powodu różnic w kosztach utrzymania.
  • Elastyczność, jaką zapewnia praca zdalna – możliwość zatrudnienia lub pracy z dowolnego miejsca oraz skalowanie agencji w górę / w dół w razie potrzeby.
  • Wartości, które sygnalizuje zdalna praca. Firma zatrudniająca zdalnie mówi wszystkim – zarówno klientom, jak i pracownikom – że jest młoda, modna i gotowa na zmiany z czasem.

Grafik zdalny – Czego pracodawcy szukają u pracowników zdalnych?

Odpowiedź na to pytanie jest łatwa: umiejętności. Ponieważ osób aplikujących do pracy, jako grafik zdalny jest dużo, trzeba położyć więcej na stół niż tylko umiejętności.

2 największe bariery wydajności pracy zdalnej to:

  • Komunikacja: łatwo przeoczyć rzeczy, gdy nie można ich osobiście przypilnować. Jest to szczególnie zauważalne w przypadku pracy twórczej, która wymaga dużo pracy i zapewne poprawek.
  • Dyscyplina: praca zdalna często oznacza pracę w pojedynkę. Jeśli nie masz ścisłego harmonogramu, łatwo jest przeciągać terminy, aż do uczucia deadline-u gryzącego w pięty.

Jeśli chcesz zwiększyć szanse na znalezienie odpowiedniego grafika zdalnego, szukaj w składanych aplikacjach:

💼 Wcześniejsze doświadczenie

Może to być wszystko – kolejna zdalna praca, niezależne doświadczenie, poboczny biznes, a nawet wolontariat, w którym nie miałby bezpośredniego przełożonego.

⏰ Zarządzanie czasem

Poza podstawowymi umiejętnościami są to dwa największe problemy, przed którymi pracodawcy napotykają przy zatrudnianiu na odległość. Jak wygląda dyspozycyjność potencjalnego kandydata? To ważne!

👀 Umiejętności komunikacyjne

Jasne, precyzyjne i dokładne informacje. Lepiej jest napisać za dużo, niż potem żałować paru dodatkowych zdań, które mogłyby przesądzić o ocenie kandydata. Po co Ci grafik, który potrafi się rozpisać? Jest to umiejętność, która niejednokrotnie uratowała moje projekty. Pozwala uargumentować swoją pracę. Klienci nie są grafikami i oczekują po prostu dobrze wykonanej pracy. Nie zawsze kwestia gustu szefa firmy jest najważniejsza pod kątem efektywności danego projektu, więc grafik powinien również uargumentować swoje decyzje designerskie

🗃 Doświadczenie z narzędziami komunikacji

Zdalni pracownicy zazwyczaj używają kombinacji nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych, takich jak Slack, Trello, Asana, itp. Wymiana mailowa nie jest na tyle efektywna przy pracy np. nad skomplikowanymi projektami. Warto sprawdzić, czy kandydat ujął takie umiejętności.

🛠 Używane narzędzia

Często powtarzam – “daj świeżakowi wszystkie narzędzia, a zmarnuje sztalugę, ale daj artyście zwykły kawałek węgla, a stworzy Ci arcydzieło”. Nie zawsze cała paleta używanych narzędzi świadczy o umiejętnościach, na których najmocniej Ci zależy. Warto interesować się aplikacjami, w których używane programy mają dołączoną notkę, co w danym narzędziu było tworzone. Wiadomo, że w Photoshopie da się zrobić praktycznie wszystko, lecz argumentacja tego programu również pokaże Ci znaczące cechy potencjalnego, nowego grafika w Twojej firmie.

📅 Umiejętności samo-zarządzania

Informacje o rutynie dnia codziennego, hobby lub innym doświadczeniu (zarówno w pracy, jak i poza nią), które wymaga dyscypliny i przestrzegania harmonogramu. Nawet zwykły nawyk ćwiczeń na siłowni może pokazać, że masz do czynienia z kandydatem wartym uwagi.

#️⃣ Znajomość social-media

Ten punkt dotyczy grafików, którzy będą tworzyć treści dla Twoje firmowe profile social media, gdyż ich znajomość również jest pożądaną umiejętnością. Każda platforma cechuje się swoimi zasadami, których należy się trzymać, by uzyskać najlepsze wyniki, dlatego grafik, który je zna, staje się cennym pracownikiem.

Szukasz grafika?
Sprawdź moje graficzne portfolio
lub przejdź bezpośrednio do kontaktu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *