Film reklamowy – przedszkole żłobek Hula Hop

Film reklamowy placówki Przedszkole i Żłobek Hula Hop Chełm na użytek kampanii reklamowej na YouTube oraz Facebook Ads.

Film reklamowy placówki Przedszkole i Żłobek – Hula Hop Chełm

Film reklamowy
Najważniejsze elementy dla rodziców 👪

Film reklamowy w placówce przedszkolnej i żłobkowej z pozoru wydaje się być ciężkim zadaniem. Praca z dziećmi podczas nagrywania filmu reklamowego okazała się jednak łatwiejsza, niż się spodziewałem! Dzieci chętnie śledziły oko kamery i z uśmiechem na twarzach kontynuowały swoje zajęcia, co widać na filmie.

Rodzice widzą, że dzieci w placówce są zadowolone z przebywania w Hula Hop. Bardzo zależało mi właśnie na takim efekcie finalnym, gdyż niestety nie zliczę filmów reklamowych placówek edukacyjnych, na których widać wręcz niechęć dzieci. To straszne!

W filmie reklamowym dla Hula Hop Chełm dzieci biegają i bawią się jedynie z pełnią radości, gdyż taka jest właśnie ich placówka. Dzieci chętnie chcą tam wracać, co starałem się przedstawić rodzicom – potencjalnym klientom.

Film reklamowy
Narracja kadry 🎤

Do prywatnych placówek przedszkole/żłobek przylgnęła łatka, że dzieci traktowane są, jak produkt, a rodzice, jak losowi klienci, bo kadra nie ma czasu zająć się wszystkimi i z pozoru piękne komunikaty o indywidualnym podejściu do każdego dziecka, przestają mieć znaczenie.

W Hula Hop Chełm jest jednak inaczej, stąd motyw przewodni pod tytułem „Mamy czas”.

Dzięki temu zabiegowi rodzic może być pewny troski, jaką są obdarzane dzieci.

Dodatkowo nie wypowiada się tutaj jedynie Pani Dyrektor, jak to bywa w większości filmów reklamowych placówek edukacyjnych. W Hula Hop pracownicy również czują się częścią marki i nie boją się pokazać przed kamerą, jako reprezentant firmy.

To bardzo ważny znak, gdyż pokazuje podejście dyrekcji oraz pracowników do rotacji, która niejednokrotnie w prywatnych placówkach edukacyjnych jest niestety na wysokim poziomie, co stanowi duży problem nie tylko dla rodziców, ale przede wszystkim dla dzieci, które dopiero co wchodzą w ten zwariowany świat.

Film reklamowy
Zajęcia z dziećmi 🧒🏻

W Hula Hop codziennie coś się dzieje – jak mówi sama Wicedyrektor! Ubolewam, że podczas nagrywania nie mogłem być w 3 miejscach na raz, gdyż zajęć w placówce jest mnóstwo, a ja miałem jedynie 1 dzień zdjęciowy, by ująć, jak najwięcej się dało.

Podczas realizacji zdjęć do filmu reklamowego Hula Hop trzeba było dobrze zaplanować logistycznie, które zajęcia będą wyglądały najatrakcyjniej w kadrze. Z komentarzy wiem, że film bardzo spodobał się nie tylko kadrze, ale również rodzicom, także 1 z głównych celów został spełniony!

Film reklamowy
Długość reklamy

Filmy reklamowe w Internecie XXI wieku mają dzisiaj bardzo krótki i szybki wydźwięk. Jeśli chodzi jednak o placówki edukacyjne, nie mogłem tego skrócić do 1 min. Nie da się w 60 sekund zbudować zaufania rodziców do miejsca, w którym mają zostawić swoje dziecko.

Placówki edukacyjne (szczególnie prywatne) muszą obronić się pod wieloma względami:

  • Podejście kadry do opieki nad dziećmi
  • Ilość zajęć dla dzieci
  • Rotacja pracowników
  • Posiłki dla dzieci
  • Wyjścia na dwór, bo ruch to zdrowie!
  • Chwila przerwy i odpoczynku
  • A nawet to, jakie uczucia może wzbudzać dyrekcja na pierwszy rzut oka!

To wszystko są bardzo ważne elementy, które trzeba było przedstawić w atrakcyjnej formie filmu reklamowego, który zaciekawi potencjalnych klientów.

Dodatkowo im dłuższy watchtime, tym więcej możliwości targetowania potencjalnych klientów, gdyż na Facebooku można ustawić kampanię na ludzi, którzy obejrzeli dany % filmu. Świetne narzędzie do remarketingu!

Zwolnione tempo
Motyw przewodni

Jako jeden z zabiegów artystycznych, który moim zdaniem podkreśla dodatkowo motyw przewodni „Mamy czas”, jest zwolnione tempo w wielu ujęciach, na których przedstawiane są dzieci podczas zajęć i zabaw.

Bardzo dużo filmowców popełnia ten błąd, że kręci ujęcie, które ma jedynie wyglądać na spowolnione tempo i wychodzą później kwiatki typu pomału opadająca ręka i spadające elementy, itp., które widz zauważy, że nie zostały nagrane klasycznym tempem! Bardzo koli mnie ten błąd za każdym razem, jak go widzę.

Ja swoje materiały nagrywam w 50 fps, aby móc je później prawdziwie spowolnić o połowę, co dodaje pięknego efektu slow-motion, a przede wszystkim wygląda naturalnie dla widzów.

Film reklamowy
Perspektywa dziecka 👀

Jednym z zabiegów, który moim zdaniem dodaje magii do całości tego filmu reklamowego są ujęcia z zajęć i zabaw z perspektywy oczu dzieci. Wypowiedzi pracowników są nagrane w 4 oczy, ale to właśnie zajęcia dzieci grają główne skrzypce tej produkcji. Starałem się przedstawić placówkę oczami dziecka, bo to właśnie dzieci są najważniejsze w Hula Hop. Rodzice, którzy oglądają ten film poczują się na chwilę nostalgicznie, bo przypomni im się, jak to było tę X lat temu, kiedy sama chodzili jeszcze do przedszkola i chcieliby, by ich dziecko również miało kolorowe dzieciństwo.


Potrzebujesz filmu reklamowego?
Zapraszam serdecznie do kontaktu!