Agencja social media – na ratunek firmom, które chcą pojawić się w sieci. Jak wybrać najlepszą agencję social media?
Problem jednak tkwi w tym, że nie wszyscy przedsiębiorcy wiedzą, jak z nich korzystać w pełni. Przygotowywanie contentu do efektywnego przedstawienia wizerunku firmy w social mediach to bardzo czasochłonny proces. W jego skład wchodzą takie elementy jak tworzenie odpowiednich grafik, odpowiadanie na wiadomości, a przede wszystkim pisanie chwytliwych postów. Warto zwrócić się z prowadzeniem firmowych profili do agencji social media. Na co jednak zwracać uwagę przy wyborze agencji social media?

Doświadczenie agencji social media
Największe portale social mediów, takie jak Facebook, czy Instagram, na których pojawia się coraz więcej firm, ewoluują każdego dnia. Ich twórcy zmieniają co chwila mechanizm ich działania, aby dostarczać użytkownikom coraz lepsze treści. Dobra agencja social media będzie znała te zabiegi od podszewki. Po co zostało to zmienione? Jaki jest cel zmian na portalu?
Podstawą w wybraniu agencji social media będzie doświadczenie w branży i znajomość podstawowych narzędzi. Musisz zadać sobie pytanie, co taka agencja będzie dla Ciebie wykonywać. Czy będą pisać tylko posty? Przygotowywać grafiki lub kampanie reklamowe? A może wszystko razem? Zawsze zapytaj o case study ze wcześniejszych projektów. Czym może się taka agencja pochwalić, jeśli chodzi o ich efektywność w branży, jest również ważne.

Oferta social media
Możesz wybrać najlepszą agencję social media na świecie, ale jeśli nie ustalisz odpowiedniej umowy, tylko Ty na tym stracisz. Podstawą powinny być pytania o:
- ilość dodawanych treści oraz ich częstotliwość,
- ilość obsługiwanych kont,
- tworzenie autorskich treści (np. grafiki, filmy),
- prowadzenie kampanii reklamowych i ich proces,
- używane narzędzia i raport miesięczny.
Dlaczego nie ma tu ceny? Dobra agencja zapyta najpierw o Twój budżet, bo od niego zależy poziom zaangażowania w projekt. Znajomość korzystania z social mediów może wydawać się błahą umiejętnością i nie wartą dużych kwot. Nic bardziej mylnego. W agencje social media największe firmy inwestują największe pieniądze, dlatego efektywne korzystanie z social mediów również kosztuje.

Wspólny język
Przed podjęciem decyzji o współpracy z agencją social media warto zwrócić uwagę, czy nadajemy na tych samych falach. Często dobre agencje podejmują zabiegi, które na pierwszych rzut oka mogą wydawać się ryzykowne. Efekty mogą mówić jednak zupełnie co innego, jednak bez ludzkiego zrozumienia się nic dobrego z tej współpracy nie wyjdzie. Niektóre pomysły mogą okazać się po prostu zbyt śmiałe, zbyt nudne lub po prostu niesmaczne dla odbiorców Twojej firmy.
Zanim powierzymy komuś wizerunek naszego oczka w głowie, jakim jest firma, warto sprawdzić, czy takowa agencja social media jest wystarczająco dla Ciebie kreatywna, śmiała lub poważna, w zależności od celu, jaki Twój biznes stara się przekazać innym.
Interesuje Cię temat agencji social media? Sprawdź moją ofertę klikając w przycisk!