Agencja SEO – jak wybrać?

Agencja SEO to dobry pomysł, gdyż każdego dnia dziesiątki nowych firm stara się pojawić w internecie. Nie każda jednak robi to dobrze lub kompletnie nie wie, jak to ugryźć.

W rozwiązaniu tego problemu powinna pomóc agencja SEO, która pomoże w pozycjonowaniu naszej witryny. Wybór agencji SEO to niekiedy kluczowy element rozwoju naszego biznesu, więc warto poświęcić chwilę, aby zagłębić się w temat i wybrać odpowiednio.

audyt seo

Wybór agencji SEO – od czego zacząć?

Na początku należy określić jasno cel. Czego potrzebuje Twoja firma? Więcej wejść na stronę? Więcej klikających “kup teraz”? Są to bardzo ważne aspekty, gdyż wzrost odbiorców nie zawsze przekłada się na liczbę kupujących, dlatego warto ten temat omówić już na starcie podejmowanej współpracy.

Agencja SEO ma obowiązek zadbać o zwiększenie ruchu na Twojej stronie, ale musi to przekładać się również na korzyści z tym związane, takie jak konwersja odwiedzających na kupujących itp.

Podstawowe cele agencji SEO to:

  • zwiększenie ruchu na stronie
  • wzrost skuteczności sprzedaży
  • dbanie o popularność firmy

Czym zajmuje się agencja SEO?

Oprócz wymienionych wyżej obowiązków, do agencji SEO należy jeszcze kilka zadań, o które warto zapytać przed podjęciem współpracy. Poważne agencje nigdy nie będą ukrywać swoich działań i zawsze pozostaną w otwartych relacjach z klientem. Zaufanie odgrywa tutaj bardzo ważną rolę, gdyż proces budowania dobrego pozycjonowania nie trwa miesiąc lub dwa. Są to zabiegi, które wymagają czasu, dlatego agencje zawsze starają się o podpisanie długoterminowej umowy. Nie ma nic w tym złego, bo pracę nad pozycjonowaniem strony można porównać do tworzenia biznesu. To wszystko musi trochę potrwać, aby osiągnąć efekt.

O co warto zapytać agencję SEO przed współpracą?

Kiedy otrzymam raport z przeprowadzonych działań?

Raport z przeprowadzonych działań to istotny element. To właśnie dzięki niemu będziemy mieli świadomość, czy wszystko idzie po naszej myśli. Warto zwrócić uwagę na częstotliwość raportów i ich jakość. Im więcej danych, tym lepiej dla nas, nawet jeśli nie rozumiemy jeszcze wszystkich wskaźników (o tym za chwilę 😉 ).

Jakie narzędzia zostaną wykorzystane?

Wykorzystane narzędzia również powinny pojawić się raporcie od agencji SEO, abyśmy mieli jasny pogląd na to, jakie czynności były wykonywane od ostatniego okresu. Nie wszystkie firmy patrzą na to przychylnie, co już powinno świadczyć o otwartości ich działań. Często bardzo dużo zależy w naszym biznesie od pracy agencji SEO, dlatego otwartość i szczerość w tym aspekcie jest na wagę złota.

Będzie mnie obsługiwać jedna osoba, czy zespół?

Kto nas będzie obsługiwał podczas współpracy to również kluczowy element. Nie wszyscy z zespołu agencji SEO będą rozumieć cel Twojej firmy tak dobrze, jak konsultant, który pracował z Tobą do tej pory trwania umowy z agencją. Kiedy słuchawkę podnosi co chwila inna osoba, może szybko dojść do nieporozumień i strat. Warto zatem zapytać jak będzie wyglądała obsługa.

Jak mogę się z Wami kontaktować?

Kontakt to podstawa, czy mailowy, czy telefoniczny. Dopytaj o godziny pracy, długość oczekiwania na odpowiedź mailową, ale również o możliwość spotkania.

Jest szansa na spotkanie i omówienie szczegółów?

Niekiedy kontakt w cztery oczy przynosi o wiele lepsze efekty. Zaliczane są do tego również spotkania telekonferencyjne, które możemy odbyć np. na Skypie.

Czy oferują Państwo szkolenia?

Nie musisz rozumieć wszystkich wykresów i tabelek z raportów agencji SEO. Masz prawo zapytać o każdy podpunkt, a agencja ma obowiązek Ci go wytłumaczyć. Warto dlatego zapytać, czy agencja nie przeprowadza szkoleń, które nie muszą być koniecznie dla Ciebie, ale również dla pracowników, aby każdy trybik w wielkiej maszynie, jakim jest, Twój biznes działał prawidłowo.

Jak długi jest okres wypowiedzenia umowy?

Czasem niestety tak bywa, że współpraca nie idzie zgodnie z planem i trzeba ją zakończyć. Wspominałem wcześniej o tym, że praca nad pozycjonowaniem stron i budowaniem popularności marki trwa niekiedy latami, ale chociaż znikome efekty powinny być widoczne już po kilku miesiącach działań. Jeśli takowych nie ma, coś jest nie tak. Warto się ubezpieczyć na taką sytuację i zapytać ile trwa okres wypowiedzenia umowy, aby uniknąć przykrych niespodzianek, w razie niezapowiedzianych sytuacji.

Ten krótki tekst to tak naprawdę namiastka tego, jak szerokim pojęciem jest praca agencji SEO! Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszam TUTAJ.

Kliknij przycisk poniżej i sprawdź, co mogę dla Ciebie zrobić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *