Agencja copywriterska – jak wybrać?

Copywriting to przede wszystkim chwytliwe hasła i efektywnie napisane artykuły! Jest to trudna sztuka, ale to właśnie powinna tworzyć agencja copywriterska.

ebook

Dobrej jakości tekst to podstawa w przyciąganiu uwagi klienta! Warto poświęcić trochę czasu, aby zaznajomić się z tematem i poznać go od podszewki.

Nie ważne, czy potrzebujesz tekst do pozycjonowania w internecie, do lokalnej gazety, czy do opisu produktu w ulotce. Są pewne zasady, które musi spełniać każda poważna agencja copywriterska:

  • Podstawy ortografii, gramatyki i interpunkcji,
  • rozumienie celu i grupy docelowej naszych treści,
  • kreatywne podejście do tematu,
  • podstawy pozycjonowania w internecie.

Copywriting – Błędy

Błędy zdarzają się każdemu, lecz nadużywanie ich nie wchodzi w grę. Skoro oczekujemy profesjonalnie napisanego tekstu dobra agencja copywriterska, poradzi sobie z takim zadaniem. Od tego przecież zależy wizerunek naszej firmy. Osoba od kontroli tekstu to podstawa. Jeśli takiej nie ma w ekipie, którą chcemy zatrudnić, to może warto poszukać dalej? Warto jednak pamiętać, że zjedzony ogonek, czy przecinek nie świadczy o całokształcie agencji copywriterskiej. Tym bardziej, jeśli zamawiamy dość obszerne treści.

social media

Copywriting – Przed podpisaniem umowy

Przed podjęciem współpracy warto dopytać o nawet najdrobniejsze szczegóły. Ułatwi to zadanie obu stronom, a przede wszystkim zaoszczędzi czasu i nerwów. Jeśli potrzebujemy 20 artykułów pod pozycjonowanie o tematyce związanej z systemami hydraulicznymi, warto zapytać, czy ktoś podejmie się takiego wyzwania. Również ludzka nić porozumienia odgrywa tutaj ważną rolę. Warto przeprowadzić kilka rozmów telefonicznych (mailowo to nie to samo 😉 ), aby dać się poznać dobrej agencji copywriterskiej. Ułatwi to im zrozumienie celu i odbiorców naszych tekstów. Jeśli na poziomie podstawowej rozmowy coś nie trybi, jak powinno, to należy wyruszyć w dalszą wędrówkę poszukiwań.

Nawet jeśli tekst ma być OK, to kreatywne podejście do tematu jest mile widziane. Nie chodzi tu o wykwintne frazesy, które ubarwią nasze treści, ale o podejście do zadania. Warto zapytać o wcześniejsze projekty i sprawdzić, czy styl danej agencji copywriterskiej to złoty Graal, którego szukamy. Nie należy jednak rezygnować z agencji, tylko dlatego, że ich wcześniejsze teksty o tematyce IT nie byłby wystarczająco zabawne 😉 Nie warto jednak oczekiwać cudów, jeśli nie mamy dużego budżetu. Stawki zaczynają się od 10 zł za 1 000 znaków. Mogą być oczywiście droższe i odwrotnie. Jeśli tekst np. ma być pisany w konkretnym języku — w takich przypadkach cena może się nawet potroić.

Omów wszystko przed podpisaniem umowy. Nie każda agencja copywriterska da radę napisać 100 artykułów pod pozycjonowanie w ciągu tygodnia, dlatego zapytaj o termin realizacji. Jeśli potrzebujesz zlecić regularne publikowanie treści na firmowym WordPressie, to jego znajomość również powinna mieścić się w kompetencjach agencji copywriterskiej. Tak, jak poświęciłeś czas na doczytanie tego tekstu, tak poświęć go trochę więcej na znalezienie pasującej Tobie agencji copywriterskiej. Na pewno oszczędzisz sobie nerwów i otrzymasz to, czego oczekujesz dla swoich klientów!

Copywriting – Oferta

Jeśli potrzebujesz treści na bloga firmowego, to wybierzesz agencję copywriterską, która już miała do czynienia z takim zadaniem. Po co płacić za tysiące znaków, skoro teksty nie będą prawidłowo pozycjonowane w wyszukiwarkach? Zawsze zerknij na znajomość pozycjonowania w internecie.

Moją możesz sprawdzić poniżej!

Hubert Hurban

Nazywam się Hubert Hurban. Pracuję, kiedy inni śpią. Ogarniam rzeczy nie do ogarnięcia. Od 2014 roku zajmuję się marketingiem online. Staram się każdego dnia dzielić wiedzą oraz doświadczeniem i mimo lichego zarostu na twarzy robię to poprzez filmy! Najwięcej od siebie wrzucam ostatnio na Instagram, na który serdecznie zapraszam!

Dodaj komentarz