Copywriting to przede wszystkim chwytliwe hasła i efektywnie napisane artykuły! Jest to trudna sztuka, ale to właśnie powinna tworzyć agencja copywriterska.

Dobrej jakości tekst to podstawa w przyciąganiu uwagi klienta! Warto poświęcić trochę czasu, aby zaznajomić się z tematem i poznać go od podszewki.
Nie ważne, czy potrzebujesz tekst do pozycjonowania w internecie, do lokalnej gazety, czy do opisu produktu w ulotce. Są pewne zasady, które musi spełniać każda poważna agencja copywriterska:
- Podstawy ortografii, gramatyki i interpunkcji,
- rozumienie celu i grupy docelowej naszych treści,
- kreatywne podejście do tematu,
- podstawy pozycjonowania w internecie.
Copywriting – Błędy
Błędy zdarzają się każdemu, lecz nadużywanie ich nie wchodzi w grę. Skoro oczekujemy profesjonalnie napisanego tekstu dobra agencja copywriterska, poradzi sobie z takim zadaniem. Od tego przecież zależy wizerunek naszej firmy. Osoba od kontroli tekstu to podstawa. Jeśli takiej nie ma w ekipie, którą chcemy zatrudnić, to może warto poszukać dalej? Warto jednak pamiętać, że zjedzony ogonek, czy przecinek nie świadczy o całokształcie agencji copywriterskiej. Tym bardziej, jeśli zamawiamy dość obszerne treści.

Copywriting – Przed podpisaniem umowy
Przed podjęciem współpracy warto dopytać o nawet najdrobniejsze szczegóły. Ułatwi to zadanie obu stronom, a przede wszystkim zaoszczędzi czasu i nerwów. Jeśli potrzebujemy 20 artykułów pod pozycjonowanie o tematyce związanej z systemami hydraulicznymi, warto zapytać, czy ktoś podejmie się takiego wyzwania. Również ludzka nić porozumienia odgrywa tutaj ważną rolę. Warto przeprowadzić kilka rozmów telefonicznych (mailowo to nie to samo 😉 ), aby dać się poznać dobrej agencji copywriterskiej. Ułatwi to im zrozumienie celu i odbiorców naszych tekstów. Jeśli na poziomie podstawowej rozmowy coś nie trybi, jak powinno, to należy wyruszyć w dalszą wędrówkę poszukiwań.
Nawet jeśli tekst ma być OK, to kreatywne podejście do tematu jest mile widziane. Nie chodzi tu o wykwintne frazesy, które ubarwią nasze treści, ale o podejście do zadania. Warto zapytać o wcześniejsze projekty i sprawdzić, czy styl danej agencji copywriterskiej to złoty Graal, którego szukamy. Nie należy jednak rezygnować z agencji, tylko dlatego, że ich wcześniejsze teksty o tematyce IT nie byłby wystarczająco zabawne 😉 Nie warto jednak oczekiwać cudów, jeśli nie mamy dużego budżetu. Stawki zaczynają się od 10 zł za 1 000 znaków. Mogą być oczywiście droższe i odwrotnie. Jeśli tekst np. ma być pisany w konkretnym języku — w takich przypadkach cena może się nawet potroić.
Omów wszystko przed podpisaniem umowy. Nie każda agencja copywriterska da radę napisać 100 artykułów pod pozycjonowanie w ciągu tygodnia, dlatego zapytaj o termin realizacji. Jeśli potrzebujesz zlecić regularne publikowanie treści na firmowym WordPressie, to jego znajomość również powinna mieścić się w kompetencjach agencji copywriterskiej. Tak, jak poświęciłeś czas na doczytanie tego tekstu, tak poświęć go trochę więcej na znalezienie pasującej Tobie agencji copywriterskiej. Na pewno oszczędzisz sobie nerwów i otrzymasz to, czego oczekujesz dla swoich klientów!
Copywriting – Oferta
Jeśli potrzebujesz treści na bloga firmowego, to wybierzesz agencję copywriterską, która już miała do czynienia z takim zadaniem. Po co płacić za tysiące znaków, skoro teksty nie będą prawidłowo pozycjonowane w wyszukiwarkach? Zawsze zerknij na znajomość pozycjonowania w internecie.
Moją możesz sprawdzić poniżej!